Alfredo Alfredo skrev:
Klantigt skött dock. Gissar att supporten är nerringda just nu...
Ett meddelande från HBO Max som rättar felaktig information om prishöjning och erbjuder halva priset, 49,50 kr/månad.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Verkar som Netflix lyckats med sin strategi:
I den senaste kvartalsrapporten från Netflix, som släpptes igår, skriver man att man under det senaste kvartalet har fått 5,9 miljoner kunder globalt. Man skriver vidare att man inte tappat särskilt många betalande kunder sedan man började göra nedslag mot dem som inte följde deras regler om kontodelning:
 
Tur man står utanför galenskapen
 
Inga problem med Netflix några av mina nära som hängt på av gammal vana på mitt kontrakt fick betala lite extra med bra villkor i det netflix erbjöd bara arr hänga på tacka och ta emot
Självklart ska man följa ingångna avtal
 
U
Frågan är bara hur många av de nya kunderna som är 1-3mån gratis prova-på-perioder, som precis blivit av med möjligheten att låna kompisens?
Jag skulle aldrig få för mig att betala för någon streamingtjänst med det utbudet som är. Ok om man är typ 4 som delar på kostnaden men nu tycker jag inte att innehållet matchar kostnaden
 
  • Gilla
a.o.f
  • Laddar…
Mina föräldrar i andra änden av landet kan dock fortfarande använda mitt NetFlix-konto utan problem. De är ju inga storförbukare dock (ett par gånger i veckan så visar de barn-TV för några av sina barnbarn), de kanske i huvudsak ger sig på de som använder delningen mer?
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
är det nån annan som har märkt nån skillnad
 
M maria01 skrev:
är det nån annan som har märkt nån skillnad
Nej, nada.
 
U
pacman42 pacman42 skrev:
Mina föräldrar i andra änden av landet kan dock fortfarande använda mitt NetFlix-konto utan problem. De är ju inga storförbukare dock (ett par gånger i veckan så visar de barn-TV för några av sina barnbarn), de kanske i huvudsak ger sig på de som använder delningen mer?
Jag nyttjade Netflix kanske 1 gång i månaden. Men jag kan inte längre ansluta via TVns app eller Casta, utan att behöva verifiera via Mail att enheten tillhör hushållet. Däremot kan jag titta på telefonen och spegla skärmen till TVn fortfarande.
Svärföräldrarnas konto, de bor 7 mil bort.
 
U Utsliten och utdömd skrev:
Jag nyttjade Netflix kanske 1 gång i månaden. Men jag kan inte längre ansluta via TVns app eller Casta, utan att behöva verifiera via Mail att enheten tillhör hushållet. Däremot kan jag titta på telefonen och spegla skärmen till TVn fortfarande.
Svärföräldrarnas konto, de bor 7 mil bort.
Konstigt. Det skulle vara intressant att veta vilka triggers de faktiskt använder.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Mina föräldrar i andra änden av landet kan dock fortfarande använda mitt NetFlix-konto utan problem. De är ju inga storförbukare dock (ett par gånger i veckan så visar de barn-TV för några av sina barnbarn), de kanske i huvudsak ger sig på de som använder delningen mer?
Jag kör på dotters abonnemang tio mil bort. Eftersom hon betalar ett par tior extra för min linje kan väl detta vara orsaken till att jag fortfarande har tillgång.
 
Fick upp meddelande på tvn om att jag var tvungen att bekräfta att jag verkligen var jag( en släkting som har abb), trycka att det är jag och så fick släktingen ett mail att bekräfta och nu fungerar det som vanligt :)
 
Jag har kört Netflix i Sverige nu sedan början på Juni, innan dess var jag i Kap Verde sedan förra sommaren. Min sambo som fortfarande är i Kap Verde tittar emellanåt så vi delar mitt konto över två kontinenter utan problem.

Det skall bli intressant att se hur det blir när jag kommer tillbaka hem och det inte är någon som ansluter till Netflix från Sverige på mitt konto.
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
För mig fortsätter det också att funka, dock kan hända att "inloggning" sker oftare än förut. När det börjar krångla byter jag ned till basic-abonemanget då jag egentligen inte behöver flera samtidiga tittare...
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.