Jo det gör det.
Men om du vill sätta två klämringskopplingar efter varandra, likt T-kopplingen och 90⁰-böjen så kan man använda en dubbelmutter istället för en kort rörbit.

Fem kromade dörrhandtag och låskolvar visas från olika vinklar. Moderna, stilrena designelement för inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Bild från verkligheten, tyvärr finns det fel i utförandet, nämligen gängtejpen, den ska bort,
Mässingsfärgad rördel med gängor och kopplingar, installerad med tätningsmaterial synligt. Använd för VVS.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.byggahus.se/forum/threads/vatette-dubbelmutter-som-laecker.304415/post-2823997
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Jo det gör det.
Men om du vill sätta två klämringskopplingar efter varandra, likt T-kopplingen och 90⁰-böjen så kan man använda en dubbelmutter istället för en kort rörbit.

[bild]



Bild från verkligheten, tyvärr finns det fel i utförandet, nämligen gängtejpen, den ska bort,
[bild]
[länk]
Ahhh, okej då förstår jag! Grymt ju. Tack! Känns som att det finns miljarders olika kopplingar, haha.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
jhebbe jhebbe skrev:
Ja men jag tror det, i alla fall i huvudet. Har inte kunnat göra jobbet ännu men planen är klar. Tack för all hjälp! Har fått ihop denna lista med kopplingar som borde täcka mina behov. Kan någon se något galet med detta?
Nej det ser väl rätt ut, det enda jag skulle göra är att även byta den befintliga t-kopplingen och vinkeln på bild 2 när man ändå är ifarten (roligare med nytt å fräscht)

Sedan som skrivs ovan köp på dig en el två dubbelmutter så du kan slippa små rör-stumpar och ta ett par xtra klämringar i alla dim ifall du måste göra om en koppling..
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
Nej det ser väl rätt ut, det enda jag skulle göra är att även byta den befintliga t-kopplingen och vinkeln på bild 2 när man ändå är ifarten (roligare med nytt å fräscht)

Sedan som skrivs ovan köp på dig en el två dubbelmutter så du kan slippa små rör-stumpar och ta ett par xtra klämringar i alla dim ifall du måste göra om en koppling..
Låter fullt rimligt. Tack för all hjälp. Nu känns det tryggare att ge sig på detta! :)
 
  • Gilla
Mazen
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.