Har köpt ett enplanshus byggt 1981. Platta på mark. Sandunderlag, betongreglar, frigolitisolering. Har tydligen fungerat perfekt. Inga fukt/mögelproblem.

Garage 8,70 x 3,75 m med genomgång till den isolerade delen i huset.

En dröm kan gå i uppfyllelse: Öppna en dörr till snickarrum och sätt igång. Vädret spelar ingen roll.

Nu till behovet av forumkunnandet: Jag vill disponera garaget så att 1/4 närmast garageporten förblir ouppvärmt och kan användas vid svetsning och slipning etc. Resten vill jag isolera ordentligt men vill inte ställa till något som försämrar den fina luft som finns nu.

Det handlar alltså om golvet. Tänkte så här: Regla upp till samma nivå som bodelen. Reglar på betongen, ev. med syllpapp som underlag. Golvisolering: Enbart frigolit. Väggar och tak: Mineralull.

Någon som anar några risker?
 
Ska du bara ha det som snickarbod? Då är det väl lika bra att ha betonggolvet kvar? Varför krångla med reglar och grejer?
 
Hej! Va då "bara".

Jag vill ha det varmt och skönt utan att bi ruinerad på uppvärmningskostnaden.

Frågan är fortfarande: Kan jag göra som jag tänkte utan att få problem med fukt etc.?
 
Det bör fungera. Syllremsa ska du absolut ha, men jag tror inte det skulle skada att lägga en plast över hela plattan ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.