Hej
Min fråga gäller varmvatten anslutning till Siemens diskmaskin (IQ700). Jag bor i en lägenhet som har fjärrvärme. I diskmaskinens inställning kan man välja både kall och varmvatten anslutning. Mora blandaren var redan inställd på varmvatten och jag valde varmvatten i maskinens inställning men jag är inte säker om det är helt rätt eller måste det vara kallvatten? Vatten temperaturen är runt 60 grader enligt leverantör. Så här står i bruksanvisning. Jag undrar om någon har samma diskmaskin och varmvatten anslutning till maskinen?
 
  • Textpaket med rubriken "Vattenanslutning", inkluderar kallvatten, varmvatten och installationsanvisningar på svenska.
Mät upp vilken varmvattentemperatur du har i köksblandaren efter att ha spolat en liten stund. Får inte vara över 60 °C. Har själv kört varmvatten från värmepump i Siemens IQ500 sedan 2016 och det har fungerat utmärkt. Tycker diskresultatet och torkningen blir något bättre och än med kallvattenanslutning (Eco-programmet). Men vissa hävdar att det måste vara kallvatten för att det ska bli rent...
 
A
S SSML skrev:
Hej
Min fråga gäller varmvatten anslutning till Siemens diskmaskin (IQ700). Jag bor i en lägenhet som har fjärrvärme. I diskmaskinens inställning kan man välja både kall och varmvatten anslutning. Mora blandaren var redan inställd på varmvatten och jag valde varmvatten i maskinens inställning men jag är inte säker om det är helt rätt eller måste det vara kallvatten? Vatten temperaturen är runt 60 grader enligt leverantör. Så här står i bruksanvisning. Jag undrar om någon har samma diskmaskin och varmvatten anslutning till maskinen?
Du kan använda kallvatten eller varmvatten upp till 60C
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.