Hej,

Ny på forumet men läst kilometervis med inlägg/trådar och försökt skapa mig en inblick i denna djungel av olika modeller som finns.
Har kommit fram till att i min enplansvilla på 120 m2 med öppen planlösning så är en luftvärmepump med golvmodell det jag ska ha i mitt hus!
Enligt de aktörer jag haft att göra med så ställer en soffa ca 50 cm framför innerdelen inte till det utan det ska fungera fint.
Då återstår "bara" att välja rätt luftvärmepump...
::)

Har kommit fram till att det står mellan tre olika modeller och jg undrar såklart vad expertisen här inne på forumet menar är det BÄSTA valet?
Kombattanterna är Daikin Origo II xrh35, Panasonic z35 och Mitsubishi Dojo35.

Grymt ödmjuk o tacksam för all input i ärendet innan jag trycker på Köp-knappen!
 
Bra fabrikat allihop. Kontrollera att det verkligen ingår 5 års garanti hos aktuell återförsäljare. Välj en bra installationsfirma som du tror gör ett bra jobb och senare finns tillgängliga om det skulle vara något strul eller du behöver fråga om någon funktion på pumpen.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Verkligen ingen mer som har ngn input att dela med sig av…?
Kan ju omöjligen bara vara jag som är presumtiv köpare på ngn av de nämnda modellerna…
 
Golvmodeller verkar relativt ovanliga så det är kanske därför du inte får några svar.
 
A
E elpres skrev:
Verkligen ingen mer som har ngn input att dela med sig av…?
Kan ju omöjligen bara vara jag som är presumtiv köpare på ngn av de nämnda modellerna…
Jag har monterat panasonic samt mitsubishin och har inget negativt att säga om dessa
 
  • Gilla
elpres
  • Laddar…
E elpres skrev:
Verkligen ingen mer som har ngn input att dela med sig av…?
Kan ju omöjligen bara vara jag som är presumtiv köpare på ngn av de nämnda modellerna…
Jg har en Daikin Origo Xrh25 på en ovanvåning. Den värmer hela våningen inklusive 2 ungdomsrum i vardera änden. Har en Daikin på nedervåningen oxå men jag tycker att golvmodellen är bättre. Har även en soffa som lite blockerar luftvägen till ena delen men inga problem med värmen.
 
  • Gilla
elpres
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.