Ovanstående med amradio är väldigt bra om man har en😉
 
N nu1mlock skrev:
Ja, att det var avbrott i slingan var det jag antog när jag mätte med detta verktyg förra veckan.

Därför åkte jag till Bauhaus tidigare i veckan och köpte kabeltestaren, vilken efter dagens tester påstår att kabeln är hel och fungerande.

Laddstationen lyser också grönt, som sagt, och tycker inte att det är något avbrott.
Du kan ha ett avbrott i slingan, där isoleringen fortfarande är hel men 2 koppartrådar ligger lösa mot varandra inuti.
Signalen från basen tar sig förbi med nöd o näppe men du har väldigt högt motstånd.
 
  • Gilla
nu1mlock
  • Laddar…
Jag blir lagom trött på gräsklipparen.

Förra veckan köpte jag en liten bärbar radio för att "lyssna" på gränskabeln och hitta mitt kabelbrott. Det gick inte speciellt bra och jag kunde omöjligt hitta exakt var kabelbrottet var, men jag bytte ut en skarvkoppling som jag hade glömt bort.

Efter det fick gräsklipparen kontakt och fungerade utmärkt!

Tills idag då den återigen vägrade pga. E1 och "missing wire". En omstart av gräsklipparen fixade problemet, men det innebär att jag återigen är på ruta ett.
 
Nån som löste zone keeper funktion som skulle aktiveras via app vid senaste uppdateringen?

Har uppdaterat min till 3.30.0+1 men ingen zone keeper funktion dyker upp? Inte heller märker jag några särskilda sensor förbättringar..

Har mailat landxcape flera gånger men aldrig fått svar. Kundtjänst verkar vara obefintligt..
 
Någon som testat andra knivar än de som följer med?
 
Jag kör med Bosch Indego knivar.
De är större och utökar klippbredden en aning men kräver att man moddar knivdisken lite.
 
K KristofferV1 skrev:
Någon som testat andra knivar än de som följer med?
Jag kör med Bosch indego knivar som passar perfekt på min.
Dock är det fel skruvar för våran del som medföljer.
 
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Jag kör med Bosch Indego knivar.
De är större och utökar klippbredden en aning men kräver att man moddar knivdisken lite.
Vad behövde du modda?
 
Trimma bort dessa plastdelar… Svart plastbas till en rund enhet med markerade fästpunkter och möjliga skador eller brister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett hugg med stämjärn, inga problem…
 
Dom stoppen saknas på min platta...
 
S SA6BTU skrev:
Dom stoppen saknas på min platta...
Samma för mig, inga stopp och kört med indego-knivar sen 2021...
 
Halloj! Min klippare visar f1 i displayen vad betyder den felkoden?
 
L Boba93 skrev:
Halloj! Min klippare visar f1 i displayen vad betyder den felkoden?
Regnfördröjning
 
K KristofferV1 skrev:
Regnfördröjning
Jaha okej, försökte starta den men det går alltså inte sålänge den tycker det regnar?
 
L Boba93 skrev:
Jaha okej, försökte starta den men det går alltså inte sålänge den tycker det regnar?
Det beror på vad du har ställt in. Har du appen kan du ställa in fördröjning eller ej. Men själva tanken är att man inte ska klippa när det regnar eller gräset är för blött
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.