Hej,

Håller på att laga lite putssläpp i ett rum i källaren och har lyckats ganska bra på de flesta ställen. Har dock ett ställe där min lagning inte riktigt håller samt min vita färg (siloxane) blir missfärgad och bubblar. Bifogar bilder efter att jag skrapat bort husfix som var målad med denna färg. Läste i nån tråd att det även kallas att det blöder igenom ? Om detta nu är samma sak.

Färgen köpte jag på nordsjödesign som sa att denna färg passar utmärkt för källare och går att måla över färgen jag hade på väggarna idag. Värt att tillägga har jag även provat med att pensla på en liten bit spärrfärg på detta område men som även det resulterade i släpp.

Källaren är dränerad för ca 3 år sedan och fukten har minskat avsevärt sedan dess och miljön har blivit mycket bättre.

Har ni några bra tips att dela med er av? Börjar fundera på att knacka loss och endast putsa om det området för att sedan måla igen? Frågan är om det håller?
 
  • Vägghörn med flagande färg och putsavfall på golvet. Behov av renovering eller målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gamla rör i ett hörn med flagnande färg och smuts vid en vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
väggen suger antagligen fukt underifrån och det hjälper ingen dränering i världen emot. Inte finns det nån mirakelfärg som gör det osynligt heller........Det är nog till att skrapa och bättra med jämna mellanrum bara om man vill ha det fint.
 
S Stefan1972 skrev:
väggen suger antagligen fukt underifrån och det hjälper ingen dränering i världen emot. Inte finns det nån mirakelfärg som gör det osynligt heller........Det är nog till att skrapa och bättra med jämna mellanrum bara om man vill ha det fint.
Tack för din kommentar. Får komma på något att dölja det med. Möjligtvis klä in de med någon plåtbit där jag lämnar något sorts mellanrum för att andas eller kakla delen? Om de ens håller dvs. Tråkigt när allt annat är tipptopp 😆
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.