C Citrona skrev:
Tååååååårtan!
Den gillade jag! Total lågbudget i svart/vitt, men jäklar vad jag gillade Tårtan!
Janos, Hilding och Frasse :)
 
  • Gilla
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
Minns någon Agfas diafilm Agfachrome RSX?

Trots mitt forumnamn är bara hobbyfotograf, yrkeslivet är någon annanstans, men RSX 100 var en favorit.
Finns inte mer, Agfa finns inte mer, analog fotografi finns i stort sett inte heller mer.


(Eller ska jag säga vilande hobbyfotograf, länge sedan jag fotograferade något nu. Gick aldrig över till digitalt. En av anledningarna till att jag fotade var att inte sitta vid datorn...)
 
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 5 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Den gillade jag! Total lågbudget i svart/vitt, men jäklar vad jag gillade Tårtan!
Janos, Hilding och Frasse :)
Ja herregud så sjukt. 🤣🤣🤣
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Jonas Persson
C Citrona skrev:
Ja herregud så sjukt. 🤣🤣🤣
Socker, grädde, nötter och mandelflarn,
och så sist men inte minst, en liten ros av marsipaaan...
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
Blazermannen och 5 till
  • Laddar…
C Citrona skrev:
Ja herregud så sjukt. 🤣🤣🤣
Sjukt vet jag inte...Tyckte mest att det var härligt totalt urflippat :)
 
Jonas Persson
Dan1891 Dan1891 skrev:
Sjukt vet jag inte...Tyckte mest att det var härligt totalt urflippat :)
..och mycket grädde och mjöl. Men man var inte helt säker på att det var mjöl...
 
  • Gilla
Tarmpaket och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Ser att cirkeln är sluten då adressen var just Hornsgatan 32. Kafé på Hornsgatan med uteservering, skyltfönster, skyltar, gatlykta, och kullersten, soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Myckling och 6 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Ser att cirkeln är sluten då adressen var just Hornsgatan 32. [bild]
Det är alltså samma adress som Tårtan spelades in? Kul tycker jag!
 
  • Svartvit bild av personer utanför traditionell bageributik, motorcykel parkerad framför, gatusten, nostalgisk känsla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Blazermannen och 6 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Dan1891 Dan1891 skrev:
Det är alltså samma adress som Tårtan spelades in? Kul tycker jag!
Yepp.

Men på tal om Hornsgatan, inte var det en adress man frivilligt skulle sitta ute och fika på under 70 eller 80-talet. Hornsgatan var grå, kal, trist, full med bilar och avgaser. Katalysatorn kom i slutet av 80-talet och det tog tid innan majoriteten av alla bilar slutade stinka. Hela Södermalm har gjort en ordentlig klassresa.

Titta på den gamla bildens fasad, synligt tegel tv, och trasig puts th. Idag skulle man tro att det var kulhål😟

Tänker man efter fanns det få fik på den tiden i Stockholm där man satt ute på trottoaren. Var det ens tillåtet, vill minnas att det inte var det.
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Maria T
Fotografen Fotografen skrev:
Minns någon Agfas diafilm Agfachrome RSX?

Trots mitt forumnamn är bara hobbyfotograf, yrkeslivet är någon annanstans, men RSX 100 var en favorit.
Finns inte mer, Agfa finns inte mer, analog fotografi finns i stort sett inte heller mer.


(Eller ska jag säga vilande hobbyfotograf, länge sedan jag fotograferade något nu. Gick aldrig över till digitalt. En av anledningarna till att jag fotade var att inte sitta vid datorn...)
Jorå, jag minns vad min dåvarande pojkvän och hans vänner "tjatade" om, vilka filmer som var bra, bättre och bäst, och de foton med mig som huvudsakligt objekt, framkallade i vårt badrum med mörkrumslampa under långa perioder så att undertecknad fick knacka på hos grannen för att uppsöka toaletten...
 
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
F
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Kärnminnen. Många ferritkärnor blev det.....
[bild]
Såna har man petat ihop några på prototyper i labbet.
 
  • Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Det är alltså samma adress som Tårtan spelades in? Kul tycker jag!
Jag kommer ihåg att jag skrattade som ung åt när de låter Frasse ät deg och ställer in honom i gäsugnen, så att när kommer ut så släpper han ett jättefis, för att göra alla glada! Kanske det var janus som var sur- minns inte.
 
  • Älska
Dan1891
  • Laddar…
Lyssnade lite på Mimikry och såg i ögonvrån "Hjalle och Heavy" vilket ledde in mig på:

På rymmen har jag glömt!!!
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
Ot. Vad hemskt lättkränkt man kan vara. Att ta upp fenomen, som någon glömt, är ju precis i trådens anda.

På tal om köksfläktar så är väl det häftigaste just nu att ha inbygg fläkt i spisen

[bild]
[bild]
Vad jag har läst är det på sin höjd nästan lika effektiva som ovanhängda fläktar, många låter mycket och de suger ut dubbelt så mycket luft för att bli av med oset.
Inte speciellt energieffektivt halva året ief
 
C
13th Marine 13th Marine skrev:
Lyssnade lite på Mimikry och såg i ögonvrån "Hjalle och Heavy" vilket ledde in mig på:
[media]
På rymmen har jag glömt!!!
[media]
Hade varit svårt att göra detta program idag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.