Kris kris kris! Har under alla år använt SCA 6mm och nu verkar det inte finnas längre. Min lokala leverantör har lagt av. Det fd Pelletsforumet verkar inte heller funka.
Behöver 3 pallar inför vintern. Var får jag tag på högkvalitativ pellets?
Är tveksam till att gå över till 8mm.
 
Har hittat 6mm hos Laxå pellets. Hur är denna kvalitet jämfört med SCA? Borde -väl - inte vara någon större skillnad då denna också är svensk.

Ska beställa 4 pallar så det rör sig om mycket pengar ...
 
Varför inte Fågelfors 6mm?
 
Vi kör de pellets som har bäst pris för tillfället (8mm bulk, beställer 10-12 ton åt gången), och har inte märkt någon kvalitetsskillnad mellan leverantörer. Så, ta den som kan leverera.
 
F fribygg skrev:
Varför inte Fågelfors 6mm?
Kvalitetsskillnad? Prismässigt samma ser jag. Jag är mindre nervig nu 😇 då bägge fabrikaten kan leverera.
 
Jag tror som @Troberg att kvaliten är jämförbar hos de svenska pelletstillverkarna och Fågelfors är nog en av de närmaste tillverkarna för dig
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jag tror som @Troberg att kvaliten är jämförbar hos de svenska pelletstillverkarna och Fågelfors är nog en av de närmaste tillverkarna för dig
Jag skulle beställt från Aliexpress om det var billigare...
 
Varför strula med uddaformatet 6mm. 8mm kan du köpa överallt, Bauhaus. Jula, Byggmax m.fl. om det krisar och få det hemkört kan inte haller vara något problem.
 
Priserna på 6mm diffar bara på enstaka kr/pall. Det är transporten som kostar. Har dålig erfarenhet av importerad pellets. Tack för alla tips!
 
Har inte Stora entso 6mm också?
 
vi har köpt 6 mm från SCANDBIO, senaste året.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.