Hej hoppas någon på detta forum kan hjälpa mig med min fråga.
Flyttade in vårt hus för drygt ett år sedan. Källaren är monterad med några pax passad fläktar Idag skulle jag passa på att rengöra kanalen i badrummet, tog loss fläkten och noterade att kanalen inte är tät. Vet inte om något kan ha lossnat eller om det var slarvigt utfört sen tidigare. Hur allvarligt är detta kan det komma in fukt i betong? Måste det åtgärdas? Hur?
 
  • Grov närbild av en vit maskliknande struktur med svart omkrets, en möjlig konstinstallation eller detalj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En lampa med vit spiralformad energisparlampa monterad i ett tak, ser gammal och dammig ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Det kan komma fukt i betongen men knappast farligt. Jag hade köpt ventilationstejp, ser ut som folie med nät i och finns i de flesta byggvaruhus. Sedan tejpat igen glipan.
 
K Kirre2021 skrev:
Det kan komma fukt i betongen men knappast farligt. Jag hade köpt ventilationstejp, ser ut som folie med nät i och finns i de flesta byggvaruhus. Sedan tejpat igen glipan.
Tack för svaret och tips på åtgärd. Ha en bra dag
 
Skruva bort fläkten köp ett rör i rätt längd eller kapa och få det riktigt gjort, tar ju inte mer än 5 minuter och inte många kronor extra
 
  • Gilla
kaptenextrastark
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.