Det fastnar löv, kvistar och mängder med almfrö i slutet av ränndalen och bakom anslutande takplåt. Finns det någon idérik person i gruppen som har något förslag på hur jag ska lösa detta så att jag slipper klättra upp och rensa detta många gånger per år. Jag vill inte såga ner almen som står bredvid och är det huvudsakliga orsaken till problemet. Vinkel av byggnadsdetaljer med metallplåt och tegelliknande struktur, korrosion och smuts vid husgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ligger ränndalen ovan pannorna?

Det ser inte helt rätt ut..
 
Ulltand Ulltand skrev:
Ligger ränndalen ovan pannorna?

Det ser inte helt rätt ut..
Nej det gör den inte men jag håller med om att det ser ut så på bilden
 
Lägg ett nåt över hela ränndalen. Spika i brädan till vänster och vik under takpannorna på höger sida. //My två cents
 
  • Gilla
Tommy_I
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Lägg ett nåt över hela ränndalen. Spika i brädan till vänster och vik under takpannorna på höger sida. //My två cents
Tack men almfrö är väldigt små så de kommer igenom nät. Jag har haft julanät över hängrännorna men det har inte hjälpt
 
T Tommy_I skrev:
Tack men almfrö är väldigt små så de kommer igenom nät. Jag har haft julanät över hängrännorna men det har inte hjälpt
Välj ett nät med mindre maskor, tex ett myggnät
 
  • Gilla
Tommy_I
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Välj ett nät med mindre maskor, tex ett myggnät
Ja det kan vara värt att pröva
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
T Tommy_I skrev:
Ja det kan vara värt att pröva
Jag tror det är enda sättet förutom att ta ner almen..,
 
  • Gilla
Tommy_I
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Jag tror det är enda sättet förutom att ta ner almen..,
Du har nog rätt men jag får nog spola rent nätet några gånger för almfrösmeten kommer att täta nätet men det kanske inte gör något?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.