Hej, ska ”täcka för” undersidan på svängd trapp inne och sedan sätta in glasdörr, lyse där samt använda som skafferi.

Hur skulle ni täcka för undersidan och med vad?

Trappan svänger vänster och är byggd på 1930-talet. Inga foton just nu.
 
Åsa Lund
Den primära sidan där utseendet har betydelse är väl den synliga ytan där man går i trappan? Och då ska det vara nåt som passar i stil för ett hus från 1930-talet?
 
J jelg skrev:
Hej, ska ”täcka för” undersidan på svängd trapp inne och sedan sätta in glasdörr, lyse där samt använda som skafferi.

Hur skulle ni täcka för undersidan och med vad?

Trappan svänger vänster och är byggd på 1930-talet. Inga foton just nu.
Bild ett visar efter rivning, bild två före.

Jag vill ha en slät undersida där inte stegen syns. Kommer sätta larm och dörrblad (glas) för att stänga utrymmet.
 
  • Renoveringsarbete, öppet tak och vägg, synlig stomme, byggavfall, byggbelysning, hemmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oorganiserad förrådsutrymme med rör, byggmaterial och föremål, skadad takkonstruktion, behöver renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Den primära sidan där utseendet har betydelse är väl den synliga ytan där man går i trappan? Och då ska det vara nåt som passar i stil för ett hus från 1930-talet?
Tack Åsa, i detta fall berörs undersidan bara då jag vill täcka för mm. Kommer bli skafferi/förvaring med glasdörr är tanken. La till bilder bland kommentarerna.

Hur gör jag för att taket blir slätt och stegen inte syns? Material?
 
Åsa Lund
Trappan är redan tät, kanon. Det finns inga krav på nya materialet med avseende på ljud eller damm eller nånting, bra.
Det allra enklaste är nog att ta ett tyg, metervara, och häfta fast med häftpistol. Vill du vara lite tidstypisk kan du kanske ta ett randigt tyg, men det ställer även krav på att du får det rakt och att ränderna linjerar för att det ska bli snyggt.
Ta ett ljusgrått tyg hellre än kritvitt så står det emot smuts bättre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.