F fribygg skrev:
Fick du inte vettigt svar redan i inlägg#3?
Så alla kommersiella kaminer värmer så länge elden är aktiv och således skall man antingen satsa på en rejäl pjäs eller inget alls?

Jag hade gärna hört om ngn på forumet i avlånga svearike har installerat kamin från Supra och vad denne har för erfarenheter?
 
B bck277 skrev:
Så alla kommersiella kaminer värmer så länge elden är aktiv och således skall man antingen satsa på en rejäl pjäs eller inget alls?

Jag hade gärna hört om ngn på forumet i avlånga svearike har installerat kamin från Supra och vad denne har för erfarenheter?
Å ingen på detta forum verkar kunna ge några positiva omdömen utan rekommenderar bättre eldstäder
 
  • Gilla
HEM2121
  • Laddar…
B bck277 skrev:
Så alla kommersiella kaminer värmer så länge elden är aktiv och således skall man antingen satsa på en rejäl pjäs eller inget alls?

Jag hade gärna hört om ngn på forumet i avlånga svearike har installerat kamin från Supra och vad denne har för erfarenheter?
Vad är målet med köpet, myselda eller försöka spara pengar? Har du skorsten eller murstock idag?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad är målet med köpet, myselda eller försöka spara pengar? Har du skorsten eller murstock idag?
Både mys och besparing (ngt i alla fall). Dessutom vet man ju aldrig vad som händer med tanke hur volatilt det är I världen. Tanken är att man åtminstone har ngt att värma sig med.

Skorsten
 
Hur mycket är du redo att investera totalt? Har du tillgång till billigt ved?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hur mycket är du redo att investera totalt? Har du tillgång till billigt ved?
70 tSEK max
Vedutbudet har jag ej undersökt än
 
Jag tänkte lite som du för några år sedan och kom fram till att det är en usel investering rent ekonomiskt om man inte kan värma hela huset inkl. varmvatten med ved. För att myselda blir det dyra stunder så jag köpte solceller ist ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.