Om man önskar annat än standardfärg som svart och vitt på häng- och stuprör. Vilka märken har det? Vad kostar det - det dubbla jämfört med standard?
 
Du menar standard som i varor från tex byggmax?
Olika färger finns på byggvaruhus, beroende på storlek på varuhuset och vilken färg du söker så kan det vara beställningsvara. Troligen lite dyrare än ”standard” men inte så fasligt mycket mer.
 
  • Gilla
48:an
  • Laddar…
Rickard.
Plannja och Lindab är väl dom stora, jag har inga siffror i huvudet men det är inte nära det dubbla kanske 10-20% extra om jag får chansa.

Prata med närmaste byggvaruhus så kan dom nog lösa det, många kan också ha visningsex med olika färger men räkna inte med att det finns som lagervara.
 
Redigerat:
  • Gilla
48:an
  • Laddar…
Svart ,vit ,mörkröd,zinkmagnesium(typ silver)har Lindab o bevego på hyllan häromkring Norrköping..
Lindab säger att du kan få alla ralnr men vet inte vad det kostar
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Det brukar finnas en färgkarta med de färger som finns.
 
  • Gilla
48:an
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
[länk]
Snyggt, tack!
 
plåtrickard plåtrickard skrev:
[länk]
Kan man passa på att fråga - takplåt. Är det stor prisskillnad mellan standardsvart och något annat? Typ lite gråsvart?
 
Köp aluzink om du vill ha grå, ett mycket bättre material än lackad plåt. För några år sedan när jag tittade på detta så var skillnaden mellan vanlig lackad plåt och aluzink vid måttbeställning inte särskilt stor. Typ 10%.
 
Är det inte just den som visat sig inte fungera?
 
4 48:an skrev:
Kan man passa på att fråga - takplåt. Är det stor prisskillnad mellan standardsvart och något annat? Typ lite gråsvart?
Törs inte svara på det.
 
  • Gilla
48:an
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Köp aluzink om du vill ha grå, ett mycket bättre material än lackad plåt. För några år sedan när jag tittade på detta så var skillnaden mellan vanlig lackad plåt och aluzink vid måttbeställning inte särskilt stor. Typ 10%.
Den är nästan helt borta..
Fungerar dåligt med bitumen ,kalk ,tryckt virke, slamfärg....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.