Jag är också nyfiken på den så jag hoppas det kommer några svar i denna tråden
 
L LMC400 skrev:
Jag är också nyfiken på den så jag hoppas det kommer några svar i denna tråden
Jag köpte en och monterade då det inte kom något svar.. Än så länge går den tyst och fint. Sen hur länge den håller återstår att se.
 
  • Gilla
LMC400
  • Laddar…
Funkar fint! Radiatorpumpen i min Thermia jvp sprang läck en fredagskväll i vintras, de enda som hade en akut var Biltema. Strömsnål och tyst är min åsikt. Sen vet man ju inte hur länge den håller, men den verkade tung och gedigen.
 
  • Gilla
LMC400
  • Laddar…
G
R Raggarn84 skrev:
Jag köpte en och monterade då det inte kom något svar.. Än så länge går den tyst och fint. Sen hur länge den håller återstår att se.
Det vet man ju aldrig. Jag köpte för några år sedan en från Jula. Den gick tyst och fint...i ett år...sen fick jag byta ut den då den väsnades enormt. Kan ha varit ett måndagsexemplar. Förhoppningsvis är biltemapumpen bättre. I grunden är det ju bara en motor som driver ett skovelhjul. Kanske skiljer i lager på dem?
Hade varit kul att veta vilken tillverkare som gör dessa som biltema säljer
 
G OMathson skrev:
[länk]

Jag bytte till svensktillverkad förra året. Lite dyrare men hoppas den håller lika länge som den gamla (+40år) så slipper i alla fall jag bry mej;)
Så är det säkert. Jag var nyfiken på Biltemas. Bortser man från kostnad så finns det mycket att välja på
 
G OMathson skrev:
[länk]

Jag bytte till svensktillverkad förra året. Lite dyrare men hoppas den håller lika länge som den gamla (+40år) så slipper i alla fall jag bry mej;)
Vem tillverkar pumpar i Sverige?
 
G
R Risarvaren skrev:
Vem tillverkar pumpar i Sverige?
Jag trodde att Perfecta tillverkades i Sverige men jag vet faktiskt inte, lite otydligt på hemsidan.
 
G OMathson skrev:
Jag trodde att Perfecta tillverkades i Sverige men jag vet faktiskt inte, lite otydligt på hemsidan.
Jag skall prata med den lokala återförsäljaren i Södertälje. Prisnivån verkar rimlig och förtroendet för dem är högre än för biltema som förvisso är väldigt billig.
 
G
R Risarvaren skrev:
Jag skall prata med den lokala återförsäljaren i Södertälje. Prisnivån verkar rimlig och förtroendet för dem är högre än för biltema som förvisso är väldigt billig.
Min Perfecta funkar i alla fall bra än så länge😉
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.