Hej!

Har ni förslag på hur jag ska dra avlopp från diskhon i tvättstugan till brunnen?
I bilderna ser ni hur jag gjort det, finns det bättre sätt?
 
  • Golv under skåp med diskmaskinanslutning och justerbara ben. Rörledning ansluten till golvbrunn synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Under diskbänk med avloppsrör, vattenanslutningar och bruksanvisning för inredningstillbehör. Skugga av person som fotograferar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
MVJK MVJK skrev:
Hej!

Har ni förslag på hur jag ska dra avlopp från diskhon i tvättstugan till brunnen?
I bilderna ser ni hur jag gjort det, finns det bättre sätt?
Är väl inget konstigt, men jag skulle monterat ett vattenlås istället för din 180 gr böj
 
inte mycket att välja på. Kan bli hävert i slangen och suga ur vattenlåset, luktar då illa. Slangen måste sluta i luften vid brunnen.
 
Varför behöver du den extra böjen i nedre delen? Varför inte bara dra slangen direkt ner eller om du behöver komma djupare in varför inte sätta den krök som nu sitter på slangen direkt upp och ner på det horisontella röret?
 
Rätt som sägs med raka rör. Det behövs inget vattenlås när det går till en brunn
 
T TypRätt skrev:
Varför behöver du den extra böjen i nedre delen? Varför inte bara dra slangen direkt ner eller om du behöver komma djupare in varför inte sätta den krök som nu sitter på slangen direkt upp och ner på det horisontella röret?
Slagen är ganska styv, och gick inte att böja 90grader utan den ville hela tiden upp ur brunnen
 
MVJK MVJK skrev:
Slagen är ganska styv, och gick inte att böja 90grader utan den ville hela tiden upp ur brunnen
Jag uttryckte mig dåligt jag menade så här.
Alt Grön gå med slangen direkt från det lodräta röret, alt om det blir för tvärt med slangen gå på model blå.
Avloppsrör under diskbänk med markeringar och instruktionsblad, antyder installations- eller reparationsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MVJK
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.