Jag ämnar bygga förvaring till blivande kontor. Förutsättningarna är följande: 180cm brett och 160cm högt i framkant och ner till 0cm högt i bakkant. Jag vill ha något i den här stilen.
Vit inbyggd garderob under snedtak med klädstänger och hyllor. Trägolv, modernt utnyttjande av utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ljus walk-in garderob med öppna sektioner, klädhängare, hyllor, trägolv och en spegel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det ska inte vara till kläder i första hand utan till pärmar och annat kontorsmaterial.

Det jag behöver hjälp med är hur jag löser utdragsfunktionen. Jag har tittat på långa expansionsbeslag men tycker att det blir alldeles för dyrt. Jag tänker någon typ av hjul. Behöver jag kanske någon skena på golvet så det rullar rakt, typ en u-profil?

Kom med idéer och förslag så är jag tacksam.
 
Mats-S
G-83 G-83 skrev:
Behöver jag kanske någon skena på golvet så det rullar rakt, typ en u-profil?
Yep,
men jag tror det räcker med en u-profil under den "fasta" delen. Givetvis måste du då vara mer försiktig när du drar ut och in modulen, men då slipper du förstöra den synliga delen av golvet.

Grymt smart lösning att ha sidoförvaring på den lägre delen, har aldrig sett det tidigare.
 
  • Gilla
G-83
  • Laddar…
Ja så tänker jag också. Jag tänker typ bockhjul eller ottomanrullar(same shit, different name). Om jag sätter tre hjul på varje sida och gör skenan så lång att det främre hjulet inte behöver gå in i den borde det gå lätt att styra in modulen.

Jag tror att jag får göra bottenplattan med hjul först och fästa skenorna i golvet innan jag går vidare med stommen. På det viset kan jag se att det rullar fritt utan att ta emot.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.