Hej!

När jag ändå peppar för rörmokaren så rev jag någon plank till för att höra/se hur golvet ligger under.

Huset är 64 så jag gissar att det var den tidens lösning och att fler stött på detta och kanske gjort något åt det.

Ett sovrum är inte hela världen men metalliska knarret är i kök och vardagsrum och det går inte i längden.

Min bästa gissning är att banden är där för att hålla bjälkarna ner mot klossarna. Men virket har andats på 60 år och där man gått som mest har det rörts för mycket och säkert skapat släpp.

Ideer och tankar/tips?
 
  • Trångt utrymme, träkonstruktion, isoleringsmaterial, svart gummi, kabelliknande objekt, otydlig närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggplats med träbjälkar, isolering, och delvis lagt trägolv, synliga verktyg, oavslutat arbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen med glada tillrop?
 
Om du tror att det är för att hålla ner bjälklaget, så prova med att skråskruva med långa skruv genom bjälken och biten under. Dom behöver inte var så grova. Och lossa bandet för att höra om det knarrar. Ingen garanti men en möjlighet.
 
  • Gilla
Denan353
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Om du tror att det är för att hålla ner bjälklaget, så prova med att skråskruva med långa skruv genom bjälken och biten under. Dom behöver inte var så grova. Och lossa bandet för att höra om det knarrar. Ingen garanti men en möjlighet.
Nog tror jag mer på horisontell fixering, Newton tar resten. Jag provar när jag ändå har det öppet. Klart, blir till att öppna 10 kvm till 😃
 
Blev plårent. Skråat på några få ställen tidigare. Lät som mest där spiken var plektrum typ. Ska kortla på några ställen nu för sen låser råspont allt skiva resten. Men först skråa klossar. Sen ryker banden. Det här är lite for future reference
 
  • Byggarbetsplats inomhus, ofärdig trästomme, isolering, rördragning, verktyg, påbörjad renovering eller konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggarbetsplats inomhus med reglar, byggavfall, isolering och elektrikerrör på golv i trä.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.