Jeanette Ryder Jeanette Ryder skrev:
Vi har Telia. Är det dem vi ringer få?
Ja.
 
Fungerar bredbandet ?
I så fall är det inte fiber kabel som är av.
 
Jeanette Ryder Jeanette Ryder skrev:
Funderar på om detta kan vara ”ett dolt fel”. Dottern köpte huset i våras ju?
Generellt ska man kontrollera före man gräver var el, fiber, etc, finns på fastigheten. Så har man fiberanslutning ska man kontrollera var den finns ingår i ansvar som fastighetsägare.
 
  • Gilla
Bono_R
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Generellt ska man kontrollera före man gräver var el, fiber, etc, finns på fastigheten. Så har man fiberanslutning ska man kontrollera var den finns ingår i ansvar som fastighetsägare.
Så är det förstås. Men lite besviken blir man allt på människor som tar den enklaste lösningen istället för den rätta.
 
Jeanette Ryder Jeanette Ryder skrev:
Så är det förstås. Men lite besviken blir man allt på människor som tar den enklaste lösningen istället för den rätta.
Jag kontaktar Telia imorgon. Vill någon veta hur det går för henne? Då lovar jag att berätta.
 
  • Gilla
snaggletooth
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det är ju inte direkt svårt att se om en avsliten ledning är av glas eller metall.
Synd att slita av den bara för att se😉
 
Jeanette Ryder Jeanette Ryder skrev:
Jag kontaktar Telia imorgon. Vill någon veta hur det går för henne? Då lovar jag att berätta.
Bifogar min gissning av hur samtalet kommer gå.

"Hej telia

X tid

Dra åt h&@*#& telia."



Har man inte begärt utsättning så är man rökt mer eller mindre
 
  • Gilla
Rubicon
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
Synd att slita av den bara för att se😉
Den var ju avgrävd. Eller?
 
D Daniel 109 skrev:
Den var ju avgrävd. Eller?
Verkar lite oklart... frågade det för länge sedan i tråden..
 
Nej det syns klart och tydligt på bilderna att fibern är hel men dukten är av= man måste laga dukten.
 
Okej, det var ju dumt att jag trodde att rubriken var korrekt då.
 
D Daniel 109 skrev:
Okej, det var ju dumt att jag trodde att rubriken var korrekt då.
Läste du inte trådens början från 2016, och såg att Jeanette fortsatte i en gammal tråd? 🤔
😉
 
Uppenbarligen inte. Inläget liknande ett start inlägg, så jag tolkade det som det. Mitt misstag.
 
A Alexn72 skrev:
Bifogar min gissning av hur samtalet kommer gå.

"Hej telia

X tid

Dra åt h&@*#& telia."



Har man inte begärt utsättning så är man rökt mer eller mindre
Halloj,
Nej så illa gick det inte. Telia var trevliga och tillmötesgående. Jag fick kontaktuppgifter till företaget som lade ner fiberkabeln och det företaget bad om bilder och mer information. Det har jag skickat dem och väntar nu på deras svar.
 
  • Gilla
Alexn72 och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Uppenbarligen inte. Inläget liknande ett start inlägg, så jag tolkade det som det. Mitt misstag.
...eller en läxa till andra att inte återuppliva gamla trådar :) Nu har ju Jeanette fått bra råd så ingen skada skedd, men det blir lite förvirrande när man återvinner fel saker! En ny tråd kostar så lite :)
 
  • Gilla
Jeanette Ryder
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.