Hej!

Om jag ska byta dörrbromsen i balkongdörren, behöver jag då även byta ut spanjolett eller räcker det med själva dörrbromsskenan?
 
P Pernilla79 skrev:
räcker det med själva dörrbromsskenan?
JA. tänk på att det finns höger o vänster så du får rätt broms
 
  • Gilla
Pernilla79
  • Laddar…
Om du tar en bild på dörrbromsen samt mäter längden på bromslådan så kan jag hjälpa med vad det är för dörrbroms.
Dörrbromsen är fristående och kopplas i spanjoletten via stången som kapas i önskad längd.
 
  • Gilla
Pernilla79
  • Laddar…
Tusen tack! Hoppas dessa funkar, lätt osäker på vad du behöver se dock 😅 Uppskattar verkligen hjälpen!!!
 
  • Vertikala persienner med öppen glipa, fjärrstyrning, smutsigt fönsterkarm, stängda mörkgrå draperier, inomhusperspektiv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Persienner med damm och en justeringsmekanism, närbild, inomhus, sliten, oregelbunden vinkel, fönstertillbehör, skuggor, ljusinsläpp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gardinstång ligger på fönsterkarm ovanför flera vita persienner, vägg texturerad, måttband syns på röret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fönsterbroms 160/3 vänster.
Perfekta bilder som visar fäste och längden på bromslådan men även om det är höger eller vänster.
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson och 2 till
  • Laddar…
Verkligen tusen tack för hjälpen! Detta ska jag definitivt kunna fixa själv, med denna hjälp!
 
S
1 123abc skrev:
Fönsterbroms 160/3 vänster.
Perfekta bilder som visar fäste och längden på bromslådan men även om det är höger eller vänster.
Här snackar vi bra hjälp :)
 
  • Gilla
Pernilla79
  • Laddar…
Attitudeswe
Metallsågblad behövs sannolikt för att kapa bromspinnen.

Bromslådan kan vara skruvad med skruvar som rostat (uppifrån; i botten på lådan)
 
  • Gilla
Pernilla79
  • Laddar…
Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Metallsågblad behövs sannolikt för att kapa bromspinnen.

Bromslådan kan vara skruvad med skruvar som rostat (uppifrån; i botten på lådan)
Toppen 😊 Tack snälla!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.