Hej alla!

Någon som vet om/var man kan köpa slät våtrumsväven i lösvikt?

Alternativ fråga: Kan man bredspackla på den med mer struktur och ändå få ett godkänt system för (snedtak i) badrum?

Tack på förhand!
 
BirgitS
T Tornhuset skrev:
Alternativ fråga: Kan man bredspackla på den med mer struktur och ändå få ett godkänt system för (snedtak i) badrum?
Centralt i branschreglerna är att man följer tillverkarnas anvisningar exakt för att garantier och därmed försäkringar ska gälla.
 
T Tornhuset skrev:
Hej alla!

Någon som vet om/var man kan köpa slät våtrumsväven i lösvikt?

Alternativ fråga: Kan man bredspackla på den med mer struktur och ändå få ett godkänt system för (snedtak i) badrum?

Tack på förhand!
Vad ska du ha på väggarna i övrigt i badrummet? Vad jag vet kan man tex kombinera kakel plus målad gipsvägg enl alla konstens regler
 
Demmpa Demmpa skrev:
Sökning på "våtrumsväv slät metervara" ger bl.a. följande träffar,
[länk]
[länk]

Sen skulle jag säga att typ alla färgbutiker som även har hantverkare kan sälja på metervara.
Hej!

Har hittat dessa, så jag skulle vara lite tydligare: Tänkte börja imorgon så hinner inte beställa, och jag håller till i Malmö-Lund området, alternativt Sölvesborg. Men jag skall kolla proffsbutikerna!
 
BirgitS BirgitS skrev:
Centralt i branschreglerna är att man följer tillverkarnas anvisningar exakt för att garantier och därmed försäkringar ska gälla.
Hej!

Får ringa dem och fråga, hittar inget i instruktioner på nätet.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad ska du ha på väggarna i övrigt i badrummet? Vad jag vet kan man tex kombinera kakel plus målad gipsvägg enl alla konstens regler
Hej!

Skall ha mosaik, och detta skall vara på en bit snedvägg. Går man ner 5 cm med våtrumsväven på den vanliga våtrumsfolien så skall det vara godkänt.
 
BirgitS
Är det i eller utanför duschen?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Är det i eller utanför duschen?
Hej!

Snedtaket är ungefär 1,5 meter upp på väggen, bla där duschhörnan är.
 
Jag har haft målad väv i mitt duschrum i 20 år det enda problemet var att jag fick byta klistret vid uppsättning av väven, den första rekommenderade orkade inte hålla väven i taket så länge att limmet hann torkas, det nya limmet ”hugg direkt” och väven satt perfekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.