Vårt garage börjar bli klart och det är dags att måla insidan. Det är ett isolerat garage med en luftfuktighet under 70%. Det ska målas på gipsskivor.

Min fråga är:
Vilken typ av färg använder man till att måla inne i detta garage?
 
Rickard.
Du kan använda i princip vilken färg du vill beroende på hur du tänkt använda garaget.

Jag köpte rustas blanka färg som hette någonting i stil med kök och tvättstuge färg till mitt garage och den var väl helt ok.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Du kan använda i princip vilken färg du vill beroende på hur du tänkt använda garaget.

Jag köpte rustas blanka färg som hette någonting i stil med kök och tvättstuge färg till mitt garage och den var väl helt ok.
Okej, det jag tänker på är ju hur det är med fukt och så i garage. Vi har ju en ”garagedel” där bilen ska vara och även en ”förrådsdel”.
 
Rickard.
Det ska absolut inte vara så fuktigt i ett garage att det ska påverka färgvalet, då kommer ni få andra problem före helt enkelt.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Det ska absolut inte vara så fuktigt i ett garage att det ska påverka färgvalet, då kommer ni få andra problem före helt enkelt
Det är ett isolerat garage och fukten kommer inte vara över 70%. Vi kommer även skaffa någon slags värmesystem eftersom vi även ska kunna träna i garaget även under vintern.
 
Hur har ni det med ventilation och uppvärmning?

Men som sagt det påverkar inte färgvalet.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Hur har ni det med ventilation och uppvärmning?

Men som sagt det påverkar inte färgvalet.
Okej, vad bra!
Vi har ventilation men tycker att luften står ganska still där inne ändå 😅 Ingen uppvärmning för tillfället men vi kommer kanske skaffa en luftpump eller något sådant framöver då det kommer vara lite kallt att träna där ute i vinter annars.

Vad gick ditt garage på att måla? Storlek?
 
Miian91 Miian91 skrev:
Okej, vad bra!
Vi har ventilation men tycker att luften står ganska still där inne ändå 😅 Ingen uppvärmning för tillfället men vi kommer kanske skaffa en luftpump eller något sådant framöver då det kommer vara lite kallt att träna där ute i vinter annars.

Vad gick ditt garage på att måla? Storlek?
Jag målade för 14 år sedan så jag kan inte påstå jag har koll, längre. 😉
Nordsjö Bindoplast målade jag med, matt i taket och halvblank på väggarna.
 
B
Miian91 Miian91 skrev:
Okej, vad bra!
Vi har ventilation men tycker att luften står ganska still där inne ändå 😅
...
Vad för ventilation?
Har själv en pax-fläkt iena hörnet som går 15min 2x/dyng och upplever inte någon dålig luft (60m² som ventileras). Tillluft i andra änden av garaget.
Sedan en Mitsubishi avfuktare på vintern när det blir blött efter bilen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.