Har skruvat upp en stringhylla på väggen men ett av hålen blev inte vidare bra. Har använt mig av gipsankare från Fischer men råkade dra ut ena av dem vilket resulterade i ett stort håll. Testade sedan att använde mig av Fischers Fix & Fill men hålet var 5mm för stort för att den perforerade hylsan skulle fastna när jag skruvade i skruven.

Således har jag nu en skruv som sitter löst i ett stort hål. Går det på något sätt att ordna detta, gärna utan att ta ut skruven som nu sitter fast i fyllningsmassan. Ex spruta i något spackel i hålet så skruven fastnar? Det är enkelgips i väggen.

Tacksam för all sorts hjälp!
 
  • Vit vägg med skadat område kring en skruv och hakfäste.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
V VictorF skrev:
Har skruvat upp en stringhylla på väggen men ett av hålen blev inte vidare bra. Har använt mig av gipsankare från Fischer men råkade dra ut ena av dem vilket resulterade i ett stort håll. Testade sedan att använde mig av Fischers Fix & Fill men hålet var 5mm för stort för att den perforerade hylsan skulle fastna när jag skruvade i skruven.

Således har jag nu en skruv som sitter löst i ett stort hål. Går det på något sätt att ordna detta, gärna utan att ta ut skruven som nu sitter fast i fyllningsmassan. Ex spruta i något spackel i hålet så skruven fastnar? Det är enkelgips i väggen.

Tacksam för all sorts hjälp!

Här får du veta allt du behöver 😉
 
Redigerat:
  • Gilla
Raimo T
  • Laddar…
Plugg i plugg i plugg?
 
  • Haha
VictorF och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
[media]
Här får du veta allt du behöver 😉
[media]
Problemet är att skruven sitter fast i den förbannade flytande pluggen från Fischer. Kan således inte använda ytterligare en plugg…
 
namnbyte
V VictorF skrev:
Problemet är att skruven sitter fast i den förbannade flytande pluggen från Fischer. Kan således inte använda ytterligare en plugg…
Hade förmodligen knipsat av skruvens huvud och puttat in det i väggen om där är ihåligt, sen börjat om från början. Med annan typ av plugg.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
V VictorF skrev:
Problemet är att skruven sitter fast i den förbannade flytande pluggen från Fischer. Kan således inte använda ytterligare en plugg…
Dra ut med hammare går inte eller?

Sätt en plugg under skruven, dra in en skruv i den pluggen och skruva in skruven som är i stringhyllan?
 
Vad händer om du backar skruven menar du
 
En klassiker är ju att knacka in några tändstickor i hålet...

/ATW
 
  • Gilla
Jogöwa
  • Laddar…
Hur stort är hålet? Har för mig en blå Duomax vill ha 10 mm?
 
E egge80 skrev:
Vad händer om du backar skruven menar du
Då verkar halva väggen följa med
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.