Det ligger en minihögtalare från Designtorget här hemma och skräpar :)
Jag hittar den inte bland bluetoothenheterna fast jag har den på "On", vad mer ska man göra? Liten svart högtalare ansluten med USB-kabel, röd indikatorlampa tänd, står på brunt underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Prova söka efter nya genom "parkoppla ny enhet" eller liknande.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Prova söka efter nya genom "parkoppla ny enhet" eller liknande.
Den dyker inte upp så undrar om man måste aktivera något i högtalaren och hur man i så fall gör det
 
Antagligen måste du trycka på nån knapp så den hamnar i pairing-läge. Ganska ofta, speciellt små enheter, måste man hålla inne nån knapp i 2-3 sekunder för att åstadkomma detta.
 
Testa att hålla startknappen intryckt länge. Det får vissa enheter i uppkopplingsläge.
 
D Daniel 109 skrev:
Testa att hålla startknappen intryckt länge. Det får vissa enheter i uppkopplingsläge.
Startknappen skjuts åt sidan så ....
 
Tackar! Man tryckte on-knappen lite mer mot on så löste det sig!
 
Det kommer en signalharang från högtalaren var 20:e sekund, både när jag inte skickar ljud och även när jag skickar. Det började sedan jag fick den att "visa sig"
 
K Kurtivan skrev:
Det kommer en signalharang från högtalaren var 20:e sekund, både när jag inte skickar ljud och även när jag skickar. Det började sedan jag fick den att "visa sig"
Prova slå av och på den igen.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Prova slå av och på den igen.
Ingen förbättring, dock kopplas den upp direkt
 
K Kurtivan skrev:
Tackar! Man tryckte on-knappen lite mer mot on så löste det sig!
Om du trycker den förbi on igen efter att den blivit uppkopplad kanske signalharangen tystnar?
K Kurtivan skrev:
Ingen förbättring, dock kopplas den upp direkt
 
Nu har den få stå på uppladdning under natten men den spelar fortfarande upp en harang var 20:e sekund, så den kanske är trasig och kan kastas
 
Jag hittade denna tråd när jag skulle felsöka min bluetooth högtalare typ ”designtorget”.
-Detta är en äldre modell som bara kan vara parkopplad mot en bluetooth sändare i taget.
-Den kopplar automatiskt upp sig mot en parkopplad sändare om den finns i närheten och blinkar då långsamt.
-Finns ingen parkopplad sändare i närheten startar den i parkopplings läge och blinkar snabbt.

Så för att parkoppla är det alltså viktigt att ingen annan parkopplad sändare finns i närheten!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.