Det står ju i bruksanvisningen på sidan 18 hur du ska göra.
 
Det står: ”Klicka och följ anvisningarna i appen” - men appen förutsätter att Wi-Fi är igång och den ”vet inte” hur man sätter igång Wi-Fi på apparaten. Och det står det ingenting om.. Hur gjorde du?
 
Jag har inte hanterat apparaten i fråga bara sett bruksanvisningen. Ett långskott men på powerknappen ser det ut som en wifi-symbol i överkant, testa att hålla in den några sekunder för att kanske då starta wifi.
 
Tack, ja - har prövat det så klart, har dubbelklickat, stängt av och hållet den intryckt när den startar upp - har bannemig testat allt möjligt. Utan succé… skitkonstigt. Tänkte att det måste finnas nån där som lyckats..
 
Jag har anslutit liknande Tuya-saker. Det är telefonen som ska vara ansluten till WiFi när man trycker på att lägga till enhet. Sedan ansluter man via appen till enheten och lägger in WiFi lösenord i enheten via appen.
 
Ja, men enheten måste ju ha Wi-Fi påslaget? Den har inget eget nätverk som poppar upp och heller inte bluetooth. Gissar att jag måste ”slå på” Wi-Fi - men lyckas inte med det..
 
Den kör på Bluetooth när den ska anslutas. Men det borde vara att starta om enheten eller trycka på den knappen och se om någon indikator börjar blinka. Det brukar vara standard på dem, men det är irriterande att de inte skriver ut hur just deras enhet fungerar...
 
Ja såå irriterande. Jag har prövat att starta om, hålla in knappen osv. Inget får den där lampan att börja lysa… #desperat
 
O Olle_uniktID skrev:
Ja såå irriterande. Jag har prövat att starta om, hålla in knappen osv. Inget får den där lampan att börja lysa… #desperat
Har inte använt denna enhet själv, men rent allmänt brukar "smarta" enheter bara acceptera att köra på 2.4Ghz. Så har du ett 5Ghz-nät igång så får du stänga av det.
 
gol gol skrev:
Har inte använt denna enhet själv, men rent allmänt brukar "smarta" enheter bara acceptera att köra på 2.4Ghz. Så har du ett 5Ghz-nät igång så får du stänga av det.
Jag har 2.4 och 5 på samma SSID och det fungerar ok med Tuya.
 
Düsseldorff
Förlåt men varför köper du sån där jula-skit? Det är ju som att be om problem.
 
  • Gilla
Ocuf
  • Laddar…
Ja, börjar fråga mig själv samma sak. Men den verkar funka i övrigt.

Har ställt om till 2,4mhz men problemet kvarstår ju att jag inte lyckas sätta igång Wi-Fi på den..
 
Vad säger Jula om saken?
 
Ja det får vi se på måndag!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.