Hej
När jag kollade mina anteckningar så hade jag 4 dagar mellan eldningarna vid ungefär samma period.Så det stämmer nog bra.Jag har bara 2000L.
I dag fick jag elda och då hade det bara gått 2 dagar.

Men då hade någon pillat på shunt automatiken så det var hett som ett aphus inne :)
Sammt att jag test kört fläktkonvektorn i tvättstugan för fullt.
Där blev det varm som f-n
 
varannan dag -3 på kvällen/natt.fina dagar sol o plusgrader på dagen 165m2 20grader nedervåning 21 där uppe 3kubiks tank.mvh
 
Går 2 dagar mellan eldning ,har en1500l tank golv värme 132m2+60m2 ettplan 21+inne har varit ner runt 0 *på natten ca10*
på dagen vindstilla/mulet. Dags för ett besök i pannrummet idag 3-4t eldning och tanken är ca85-90 ibotten.
 
A. Hansson:
Såg att du hade installerat en fläktkonvektor.
har oxå tänkt ta bort ett element i källaren och sätta in en sån för jag får inte upp tempen mer än till 19 när jag har 21 uppe.
Funkar den bra? Vad kostar den??
 
Ja den funkar jäkligt bra.
Frugan är nöjd.Tvätten torkar snabbt som attans.
Blev stor skilnad på klimatet i källaren.

Jag hittade en begagnad för 2000.
Ny kostar den det dubbla.Men det finns mindre modeller oxå som inte är så dyra.
Kolla här https://www.rinkabyror.se/artlist.aspx?catid=1112

Jag har någon bild på min www
 
Vi har 2x750 l ack-tank, isolerade med lösull (tror jag), med gipsskivor runt om, men inte upptill. Expansionskärl och alla kopparledningar är oisolerade, både i pannrummet och huset.

Huset är byggt 1913, cirka 100 kvm uppvärmd yta.

Den här veckan har det varit mellan -5 och kanske +10. Vi får elda nästan varje dag. Det låter onormalt ofta, efter att ha läst den här tråden.
 
jazzgossen skrev:
Vi har 2x750 l ack-tank, isolerade med lösull (tror jag), med gipsskivor runt om, men inte upptill. Expansionskärl och alla kopparledningar är oisolerade, både i pannrummet och huset.

Huset är byggt 1913, cirka 100 kvm uppvärmd yta.

Den här veckan har det varit mellan -5 och kanske +10. Vi får elda nästan varje dag. Det låter onormalt ofta, efter att ha läst den här tråden.
Jag eldar också varje dag fast det hinner inte bli "tomt" i tankarna (3x500) med en utetemp på 3-10 +grader men då har jag lite större yta än dig ca 140 boyta och 150 biyta med lägre temp (källare & garage).
 
Uppdatering:

Det verkar som att jag har gått över på ett tredagarsintervall med eldningen. Ned mot 3-5 minus på natten, och dåligt med sol på huset om dagarna vilket ger dagstemp på 5-10 grader och mindre "solvärme".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.