Vi ska bygga ett nytt kök med IKEAs stommar men göra egna luckor. Jag har redan gångjärn från Blum https://www.clasohlson.com/se/Skåpgångjärn-Blum/p/40-7888 men funderar på om de passar i Metodstommarna eller om IKEA har en egen standard för avstånden från framkant på skåpet och avståndet mellan fästskruvarna.
Hålbilden i luckan löser vi eftersom vi gör dem själva.
 
Kökstommar från IKEA har en annan hålbild än de gångjärnen du länkar till. Det är två horisontella hål. Kolla på IKEAs
hemsida så ser du. Två grå elektroniska enheter med vridbara fästen och knappar, troligen ljud- eller bildutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack. vi får borra nya hål för infästningen då.
 
Skulle vilja påstå att du ska prova :) Ploppa in ett gångjärn i Ikeas skåplucka och se om det passar .. inte allts omöjligt! (antar att du ska ha både stommar och luckor från ikea)

Ikeas tidigare gångjärn såg ju ut som blums..
 
Snigla Snigla skrev:
Skulle vilja påstå att du ska prova :) Ploppa in ett gångjärn i Ikeas skåplucka och se om det passar .. inte allts omöjligt! (antar att du ska ha både stommar och luckor från ikea)

Ikeas tidigare gångjärn såg ju ut som blums..
Nä, vi ska inte ha IKEAs luckor och jag har ingen stomme att prova i eftersom vi inte köpt dem ännu. Men jag ser på bilderna att det inte kommer passa utan modifiering. Men men nya hål i stommen kommer det lösa sig fint.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.