N
Kan detta vara mycel av hussvamp? Tänker på det vita trådnätet över syllen..
Fuktskada i äldre hus.
Nån som har koll på de bruna svamparna?
 
  • Fuktigt trä med mögeltillväxt och sönderfall, möjligen husbock eller trädens vitröta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förfallna träbjälkar och spån, tecken på röta och mögelskador, föremål och damm, förstörelse eller förfall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske, ni ska väl ändå riva bort allt skadad?
 
Det ser ut som mögel.
Skadan verkar begränsad.
Vet du varför den uppstod?

Det finns en massa åtgärder att välja mellan, men börja med att åtgärda orsaken, sen skadan.

Lycka till.
/W
 
Det är med all sannolikhet påväxt orsakat av att det varit konstant blött. Tror inte man behöver oroa sig över nå hussvamp och allt det där virket måste ju ändå bort så........Blir det bara torrt så sprider sig ingenting.
 
  • Gilla
Novisorisk
  • Laddar…
N
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kanske, ni ska väl ändå riva bort allt skadad?
Ja självklart ska allt bort. 😊 firman som ska torka grunden påstod att det rv kunde vara hussvamp så de skulle ta ut tekniker i nästa vecka för provtagning.
 
N
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Det ser ut som mögel.
Skadan verkar begränsad.
Vet du varför den uppstod?

Det finns en massa åtgärder att välja mellan, men börja med att åtgärda orsaken, sen skadan.

Lycka till.
/W
Ja avloppsledning som kollapsat, efter att (förmodligen) läckt i många år. Flera rum drabbade. Allt är utrivet och ytan är under torkningsprocess. Golvspånet var som jord, så inget som kommit hastigt.
 
N
S Stefan1972 skrev:
Det är med all sannolikhet påväxt orsakat av att det varit konstant blött. Tror inte man behöver oroa sig över nå hussvamp och allt det där virket måste ju ändå bort så........Blir det bara torrt så sprider sig ingenting.
Ja precis, vi får hoppas att det bara är mögel. Varit blött i många år.
 
N Novisorisk skrev:
Ja precis, vi får hoppas att det bara är mögel. Varit blött i många år.
Bodde tidigare i morfars stuga, det luktade lite i ena hörnet.........
När jag rev stugan var jag glad att jag gjorde det, grunden stod på berg och var söndersmulad och sög vatten så hushörnet var ruttet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.