Modern trätrappa med vita väggar och minimalistiska detaljer, närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trätrappsteg med vit stängsel, modern inredning, simpel design, hörn av rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hej!

Jag hoppas det finns någon här som kan hjälpa mig med en undran jag har.

Jag och min fru har köpt ett nybyggt radhus i trä. Men en sak som gör oss osäkra är trappen vi har inomhus. Mellanrummet mellan trappsteget och väggen ser inte allt för snyggt ut, på vissa ställen ligger trappsteget jämnt emot väggen medans på andra sidan av samma trappsteg så skiljer det som mest 100mm mellan trappsteget och väggen. Andra trappsteg har 50mm på ena sidan och nästan 100 mm på andra. Sen har vi trappsteg som ligger ända emot väggen. Vi har tagit upp detta med projektledaren och han säger att det är så man bygger trappor idag. Så det vi undrar är om detta faktiskt stämmer?
Jag bifogar två bilder så ni får se vad jag menar.

Med vänliga hälsningar
 
Mechanism Mechanism skrev:
[bild][bild]

Hej!

Jag hoppas det finns någon här som kan hjälpa mig med en undran jag har.

Jag och min fru har köpt ett nybyggt radhus i trä. Men en sak som gör oss osäkra är trappen vi har inomhus. Mellanrummet mellan trappsteget och väggen ser inte allt för snyggt ut, på vissa ställen ligger trappsteget jämnt emot väggen medans på andra sidan av samma trappsteg så skiljer det som mest 100mm mellan trappsteget och väggen. Andra trappsteg har 50mm på ena sidan och nästan 100 mm på andra. Sen har vi trappsteg som ligger ända emot väggen. Vi har tagit upp detta med projektledaren och han säger att det är så man bygger trappor idag. Så det vi undrar är om detta faktiskt stämmer?
Jag bifogar två bilder så ni får se vad jag menar.

Med vänliga hälsningar
Betala halva priset och förklara att det är så man betalar idag.

Allvarligt, det där är undermåligt även om jag antar att det är en cm. och inte en dm. i glipa.
 
I Ingenjör Jesper skrev:
100 mm? 😱
Råkade visst få med en extra nolla. Ska givetvis stå 10 mm
 
redarn redarn skrev:
Betala halva priset och förklara att det är så man betalar idag.

Allvarligt, det där är undermåligt även om jag antar att det är en cm. och inte en dm. i glipa.
Råkade visst få med en extra nolla. Ska givetvis stå 10 mm
 
  • Gilla
redarn
  • Laddar…
BirgitS
Mechanism Mechanism skrev:
Vi har tagit upp detta med projektledaren och han säger att det är så man bygger trappor idag. Så det vi undrar är om detta faktiskt stämmer?
Bästa svaret på sånt får man av en besiktningsman, såna brukar inte byggarna ignorera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.