electroluxaren skrev:
det beror ju helt på vad det är för skåp
flera kärl sitter klämda på kompressorn och brukar spricka om man tar bort dem
Nu är jag där ni andra varit, ser skiten men vet inte hur jag ska komma åt att rengöra. Några tips ?
 
  • Golvet under ett kylskåp med synlig kompressor, rör och damm. Nedslitet och behov av rengöring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nemlander
  • Laddar…
B
Hos mig vill jag minnas att plasttråget ovanpå kompressorn gick att lirka loss, och tog bort det för rengöring.
 
B BSOD skrev:
Hos mig vill jag minnas att plasttråget ovanpå kompressorn gick att lirka loss, och tog bort det för rengöring.
Min har ju rör som går ner i det
 
T tripptrapp skrev:
Min har ju rör som går ner i det
Har surfat på det, går inte att ta loss på miele. Får ta ut vattnet som ser ut som vätskan de dödade toons med i Roger rabbit med en svamp och hälla i klorin tror jag . Verkligen toxic waste
 
A
T tripptrapp skrev:
Nu är jag där ni andra varit, ser skiten men vet inte hur jag ska komma åt att rengöra. Några tips ?
Diskborste och våtdammsugare är säkrast
 
electroluxaren skrev:
Diskborste och våtdammsugare är säkrast
Det som fick plats var en avbruten tandborste
 
A
T tripptrapp skrev:
Det som fick plats var en avbruten tandborste
En flaskborste är nog funkis oxå
 
Claes Sörmland
Klorin gör magi men det tar några timmar att oxidera det organiska.
 
  • Gilla
tripptrapp
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Klorin gör magi men det tar några timmar att oxidera det organiska.
Vågade inte klorin då jag inte är kemist och kunde avgöra om det måste tas bort eller om något olämpligt blir kvar när det ångas bort.

Hälde i t-röd och köksspray

Jag fick inte bort allt pga omöjligt utrymme
 
Claes Sörmland
  • Gilla
tripptrapp
  • Laddar…
Jag hade precis samma problem.
Det kom en lukt som under en vecka blev värre och värre, där man trodde att skitit någon stans, men vi hittade inte var.
Till slut kom jag på att det var bakom kylens droppskål.
En brun stinkande vätska.
Vi hade under julen tinat upp en kalkon i kylen, jag trodde att förpackningen var tät, men den har då gett ifrån sig ett par deciliter saft som runnit ut genom dräneringshålet bak i väggen och ner i droppskålen och sedan legat och mognat där.

Försökte först sleva ur det med en sked, men insåg att jag inte skulle få ur all vätska och därmed inte lukten.

Droppskålen satt fast i mitten, man fick vrida på den och lyfta den uppåt. Men för att kunna göra det fick jag först lossa kompressorn och vrida ut den, samt lossa hela gallret på baksidan.
Det var väldigt pillrigt att komma åt skruvarna till kompressorn.

Allt jobb tog flera timmar, men efter utfiskning så lukten nu borta.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.