Redigerat av moderator:
  • Gilla
Åsa Lund och 2 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
Falu rödfärg gör sig väldigt bra mot trädgårdens grönska. Här visar jag 12 exempel på vad jag menar.

Du kan läsa blogginlägget här: 15 fina faluröda snickerier i trädgården
Röd färg i kombination med naturens gröna färg ger en oslagbar genuin svensk sommarkänsla. Roligt att det återupptäcks efter en tids frånvaro.
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Vilhelmkurt Vilhelmkurt skrev:
Röd färg i kombination med naturens gröna färg ger en oslagbar genuin svensk sommarkänsla. Roligt att det återupptäcks efter en tids frånvaro.
 
  • Odling i upphöjda bäddar i en trädgård med säckar jord, grusgång och grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett grönskande stadsträdgårdsland med högbäddar och en person som arbetar, i soligt väder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Hailuke och 2 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
Falu rödfärg gör sig väldigt bra mot trädgårdens grönska. Här visar jag 12 exempel på vad jag menar.

Du kan läsa blogginlägget här: 15 fina faluröda snickerier i trädgården
Scrollade igenom och där var mitt orangeri helt plötsligt fotat av tidigare ägare Men jag älskar det och vindruvorna som växer i
 
  • Gilla
  • Älska
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Vi gjorde en sådan här. Ska växa vindruvor på den.
En röd trädgårdspergola med dekorativa takbjälkar, trädgårdsredskap i bakgrunden, grönska, under uppförande på en klar dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
ricebridge och 4 till
  • Laddar…
Bilden med portalen som har fotocredd "Foto: Pinterest/Okänd" ser väldigt mycket ut som den fantastiska trädgården hemma hos Rolf & Gunilla på Villa Solhem i Rögle - https://rolfrogle.se/

Passa på att hälsa på nu på trädgårdsrundorna (Vårrundan 21 maj och på Trädgårdsrundan 17 – 16 juni) om ni befinner er i nordvästra Skåne! :giggle:(y)
 
Vilhelmkurt Vilhelmkurt skrev:
Röd färg i kombination med naturens gröna färg ger en oslagbar genuin svensk sommarkänsla. Roligt att det återupptäcks efter en tids frånvaro.
Ja det är jäkligt snyggt. Falurött passar till allt (nästan).
 
Åsa Lund
Min morfar berättade att förr i världen var staketen målade med Falu Rödfärg
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Min morfar berättade att förr i världen var staketen målade med Falu Rödfärg
Är så fortfarande här nere hos oss i Smålandsidyll men på landsbygden. Ofta med smala spjälor och spetsiga upptill. 😉 På vissa platser i kombination med hägnade gärdsgårdar.
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Åsa Lund
A AndersS skrev:
Är så fortfarande här nere hos oss i Smålandsidyll men på landsbygden. Ofta med smala spjälor och spetsiga upptill. 😉 På vissa platser i kombination med hägnade gärdsgårdar.
Du får gärna ge exempel med en bild 😊
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Du får gärna ge exempel med en bild 😊
Ska försöka stanna nästa gång jag ser ett sådant staket. De som lyxade till det målade den spetsiga toppen med vit färg.
 
Tog några bilder på olika modeller, de två första är den "riktiga", de andra två förenklade och moderniserade.
Men ett tjugotal fastigheter hade den "riktiga"modellen på den här vägsträckan.
Bild tagen från bil: solig dag, landsväg, gröna träd, röda trähus, typisk svensk bymiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utsikt från en bil, trasig vindrutetorkare, träd, blå himmel, solig dag, röd staket och grind.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett rött trähus med gröna fönsterluckor, tegeltak och ett staket, omgivet av grönska under en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Soligt landskap med rött staket, gröna träd, tegeltak, väg, och en skylt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.