Någon som vet någon leverantör av pellets i Sthlm som levererar 2 pall till ett vettigt pris (som alternativ till 4 pall, vilket är vad vi får plats med men inte "orkar" släpa ned i källaren)
 
Hemmakatten
Har du ingen granne eller så som du kan dela 4 pallar med?
 
Tyvärr, vi har försökt, men ingen runt omkring eller i bekantskapskretsen har pellets. Försökte hitta någon här på forumet att dela med, med fick inget napp.
 
Köp fyra men låt två stå tills ni orkar släpa ner dem?
 
ThomasLindgren skrev:
Köp fyra men låt två stå tills ni orkar släpa ner dem?

Hur länge kan de stå under presenning?
 
Så länge dom är skyddade mot direkt väta såsom regn t.ex. så ska de kunna stå hur länge som helst. Jag har läst om nån som förvarar sina pallar utomhus i cykelskjul under tak förvisso men i övrigt utomhus där står pallarna tills de ska ner en o en i källaren. Kanske de står utomhus ett år eller så....
 
jass skrev:
Men vet inte om pelletsen kommer klara sig ett år utomhus (har aldrig provat).
Bara pelletsen inte utsätts för vatten så håller den i många år...
Täck med en pressening så går det bra...
 
Är det inte smidigare att konka ner 4 pall direkt isf.?

Nu vet jag inte ålder eller kontition eller hur ert hus är beskaffat men varför inta bara höra med några bekanta och smälla ner 4 pall direkt ( när ni ändå har plats )

Hos oss tar det ca 15 min på 3 man för 1 pall så 3 pall på under timmen och så fika till medhjälparna så är saken klar.

Annars så köper ni 4 pall och bär ner 2 pall först och så vilar en vecka och tar nästa 2 helgen efter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.