T Taxture skrev:
[länk]

Men även jag saknar som gamla små glasflaskorna......
Jag har många men tänker spara dem. De håller kolsyran utan att sina. Går att diska i maskin och är jättesnygga. Jag tänker mig att hälla över nu när jag måste byta maskin.
 
Var det inte kolsyretuben ts var bekymrad över?
 
  • Gilla
blomknopp
  • Laddar…
K knipo skrev:
Var det inte kolsyretuben ts var bekymrad över?
Jag har ca, 40 gamla tuber hemma, synd bara och ångest över att byta system.
 
Alla skrev om glasflaskornas förträfflighet så jag blev lite fundersam.

Men om du verkligen vill fortsätta använda kolsyreflaskorna så är det inga konstigheter att göra som jag förslog tidigare.
Jag har fyllt massor med kolsyreflaskor förr när jag spelade paintball.
Det som behövs är en kolsyretub som tex restauranger har, en fyllningsadapter med slang och koppling samt en våg.
Varje flaska har en egenvikt instansad på halsen och en fyllningsvikt.
Koppla på slangen, lägg flaskan på vågen o fyll upp till rätt vikt. Klart.
Det blir säkert billigare i längden med.
Det är ingen risk att något händer om du skulle råka fylla på för mycket. På ventilen på flaskan sitter ett övertrycksbleck som brister om trycket skulle bli för högt. Det väsnas lite, men inget farligt.
 
  • Gilla
blomknopp
  • Laddar…
K knipo skrev:
Alla skrev om glasflaskornas förträfflighet så jag blev lite fundersam.

Men om du verkligen vill fortsätta använda kolsyreflaskorna så är det inga konstigheter att göra som jag förslog tidigare.
Jag har fyllt massor med kolsyreflaskor förr när jag spelade paintball.
Det som behövs är en kolsyretub som tex restauranger har, en fyllningsadapter med slang och koppling samt en våg.
Varje flaska har en egenvikt instansad på halsen och en fyllningsvikt.
Koppla på slangen, lägg flaskan på vågen o fyll upp till rätt vikt. Klart.
Det blir säkert billigare i längden med.
Det är ingen risk att något händer om du skulle råka fylla på för mycket. På ventilen på flaskan sitter ett övertrycksbleck som brister om trycket skulle bli för högt. Det väsnas lite, men inget farligt.
HJÄLP, jag klarar inte så mycket men är väldigt tacksam över förslag och tips! Jag har under åen fått massor av flaskor utan tryck som jag fått lämna tillbaka.
Klarar nu blodtrycksmätaren med hit och dit men det finns gränser.
 
Om du skaffar en adapter så kan säkert en paintballanläggning eller en brandsläckarfirma hjälpa dig att fylla dem. Fyller du alla så klarar du dig ett tag
I värsta fall så kan man slakta en gammal ss så du får den kopplingen och sen nån modern anslutning till stor flaska. En mekanisk verkstad kan garanterat fixa en sån sak. Har du tur har de kolsyra med
 
  • Gilla
blomknopp
  • Laddar…
Är det någon som är i behov av ett system? Eller lösa flaskor i glas? Eller fyllda tuber(3) eller tomma?
 
  • Älska
blomknopp
  • Laddar…
Jag vill så hemsk gärna köpa 3 fyllda gamla kolsyretuber. Jag älskar den gamla SodaStream som varit överlägsen alla andra hela tiden. Jag har bränt åtskilliga. Dricker alltid soda, inte vatten. Kvar tomma flaskor har jag ca 40. Om det är någon som kan fylla dessa gala glasen så vill jag köpa. De gamla flaskorna diskar man fördel i diskmaskin, de e diskreta. De nyare flaskorna i plast går inte lika braJag kan sälja flaskor 40 st..De plastflasor som finns är för stora och plasten kan tappa form
Det kanske finns någon privat som kan fylla på?
 
blomknopp blomknopp skrev:
Har använt sen 70-talet och älskar de gamla maskinerna. Bästa flaskorna i glas. Liten maskin. Fått veta att det är bara de stora kolsyrepatronerna som används nu och man ska sluta med de gamla små. Har ca 30 st av de gamla tuberna, tomma förstås! Nån som vet?
Hejsan ! Jag har också en gammal sodastream och vill kunna använda den...Vet du om det finns möjlighet att byta / alternativ lämna in kolsyrepatronen någonstans? Letar förgäves efter svar på detta...
 
T TheGame skrev:
Ok, har aldrig haft problem att korkarna går sönder heller.
Jag har haft flaskor flera år efter bäst före datum.
mina plastflaskor har bäst före 2012, funkar än.
 
Risken är att de sprängs vid trycksättning, men annars funkar dom bra.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.