B Bjos skrev:
Undrar vad ni som kan fasadputs anser om det här hantverket, utfört 2021.
Var ju inte jättesnyggt gjort det där,var han nöjd själv 👎
 
Muraren balanserade på en planka mellan två ställningar. Inga framtänder kvar. Bruten fotled när jag såg honom senast. Entreprenören menade när jag anmärkte, att detta är ”country house- teknik”……plus att målarna skulle göra klart det hela. Dom sandade av, men det hjälpte inte lappverket
 
Du borde nog kunna förvänta lite bättre utförande även om det är rustikt. Går det kanske att lägga på ett nytt ytskikt?
 
C Carl Johansson skrev:
Du borde nog kunna förvänta lite bättre utförande även om det är rustikt. Går det kanske att lägga på ett nytt ytskikt?
Ja det är ju det man undrar över. Måste man knacka ner ytputsen för att lägga nytt?
 
N
Om du inte får hjälp ekonomiskt av dom som gjorde det skulle jag låta det vara.
Är inte i Sverige, och vi kan inte bedöma om det gamla måste rivas då vi inte vet materialet eller färg.
Kanske bara att leva med?
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
N neo11 skrev:
Om du inte får hjälp ekonomiskt av dom som gjorde det skulle jag låta det vara.
Är inte i Sverige, och vi kan inte bedöma om det gamla måste rivas då vi inte vet materialet eller färg.
Kanske bara att leva med?
Men väldigt tråkigt att leva med, för detta är under all kritik. Som du skriver skulle jag försöka bli kompenserad och då helst att samma företag gör om arbetet för ekonomisk kompensation brukar aldrig motsvara kostnaden.

Med tanke på det rent ut sagt kassa slutresultatet kanske man även behöver göra om ev grundning så jag tycker du ska be en annan hantverkare om åsikter.
 
  • Gilla
Bjos
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.