Situation: en metallhake håller en dörr mot en vägg. Fästet i väggen gick sönder efter säkert jättemånga år, skruv och plugg föll ur.
Hand håller en spänningsnyckel, används antagligen för att justera eller fästa något, mot diffust inomhusbakgrund.

Vägg: halvporöst pust/tegel/bruk (100+ år gammalt lägenhetshus)
Hål i en vit vägg med sprickor och små skador runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hål: Relativt stort eftersom gamla pluggen rev ut en del på vägen ut.

Skruv: betydligt mindre än hålet, går inte lätt att byta till en större för den sitter ihop med metallhaken.
Metallkrok förankrad i vägg med skruv, vit bakgrund, enkel installation, hängningslösning, fastsättningsdetalj.

Prövade redan med vanlig gul plastplugg som passade skruven men inte i närheten fyller upp hålet. Prövade även att fylla upp hålet med bitar av gamla pluggen och annat junk men det funkar inte.

Finns det något slags plugg som fyller upp det stora hålet och låter mig använda den gamla mindre skruven? Det borde vara det SMARTA sättet att lösa det på. Men jag hittar inget på byggvaruhusen.

(Jag fattar redan att man i princip skulle kunna fylla upp hålet med husfix och borra nytt och plugg - eller bara fylla gamla hålet och borra ett nytt en bit ifrån och plugga etc. Men jag tror på återanvändning.)
 
  • Ett skadat plastexpansionsplugg i en vägg bredvid ett borrat hål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En person håller ett verktyg med en skruv och plugg för möbelmontering; inomhusmiljö.
Fyll hålet med husfix, epoxy eller något annat som kan vara lämpligt, efter att du rengjort det så gott som möjligt.
Men, istället för att vänta på att det härdar och borra ett nytt hål, stoppa in pluggen där du vill ha den, så att den får gona in sig och härda på plats. Sedan skruvar du bara in din ögla&hake när det är torrt och hårt igen.
 
  • Gilla
redo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.