Hej kanonforum #1!
Har en gjutjärnsbrunn från 1969 i garaget som är riktigt sliten. Har nu tänkt fixa till golvet i garaget (slipa och måla) och undrar hur ni gjort med denna? Borde jag byta den (suck) eller snygga till med att avlägsna rost och måla? Har ni erfarenhet eller tankar kring detta?

Brunnen används mycket sparsamt idag men man vet aldrig vad framtiden har i sitt sköte.

Stort tack på förhand!
 
  • Rostigt cirkulärt utrymme i en grön, flagande yta, troligen en äldre konstruktion eller del av en maskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rostig järngaller på betongvägg, gammal, nött, industriell, avlopp eller ventiltäckning, patina, grov textur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T T1m08y skrev:
Hej kanonforum #1!
Har en gjutjärnsbrunn från 1969 i garaget som är riktigt sliten. Har nu tänkt fixa till golvet i garaget (slipa och måla) och undrar hur ni gjort med denna? Borde jag byta den (suck) eller snygga till med att avlägsna rost och måla? Har ni erfarenhet eller tankar kring detta?

Brunnen används mycket sparsamt idag men man vet aldrig vad framtiden har i sitt sköte.

Stort tack på förhand!
Om den inte används hade jag borstat rent från rost, målat och lagt på en snyggare sil.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.