Minimal investering. Väl godkänd. Egenkonstruerad effektiv dragkudde. Det visade sig att min konstruktion gav bättre resultat. Tillverkad av en gammal skumgummimadrass med en lös vinylduk ovan. Vinylduken köpte jag för 2 dollar som fotobakgrund från ebay. Skorstenen var i extrem dålig skick inuti med tegel som flyttade på sig. Det löste sig till sist. Huset är över 100 år gammal och skorstenen missköttes grovt. För övrigt, jag tog fram gamla golvet, befriade det från äcklig och giftig plastgolv och slipade snyggt. Nya väggar osv. Nu börjar huset leva igen.

Vinsch från biltema 219 kr dragkraft 350 kilo, funkade lätt och perfekt. Monterad på en enkel träram ihopspikad av några brädor. Mycket lättare att handskas med än tunga vinschar på taket.
https://www.biltema.se/bat/battrailers/vinschar/vinschar-2000022764

Plus lina 350 kilos 169 kr/20 meter
https://www.biltema.se/bat/tagvirke/polypropylenlinor/polypropylenlina-2000017733
 
  • Insyn i en skorsten med egentillverkad dragkudde av skumgummi och vinylduk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
RolfoHelena och 5 till
  • Laddar…
H Hellstar skrev:
Minimal investering. Väl godkänd. Egenkonstruerad effektiv dragkudde. Det visade sig att min konstruktion gav bättre resultat. Tillverkad av en gammal skumgummimadrass med en lös vinylduk ovan. Vinylduken köpte jag för 2 dollar som fotobakgrund från ebay. Skorstenen var i extrem dålig skick inuti med tegel som flyttade på sig. Det löste sig till sist. Huset är över 100 år gammal och skorstenen missköttes grovt. För övrigt, jag tog fram gamla golvet, befriade det från äcklig och giftig plastgolv och slipade snyggt. Nya väggar osv. Nu börjar huset leva igen.

Vinsch från biltema 219 kr dragkraft 350 kilo, funkade lätt och perfekt. Monterad på en enkel träram ihopspikad av några brädor. Mycket lättare att handskas med än tunga vinschar på taket.
[länk]

Plus lina 350 kilos 169 kr/20 meter
[länk]
Vilket bruk använde du?
 
Finns det någon bild på hur du konstruerade den effektiva dragkudden?
 
Jag hade en gammal "skinnklädd" kudde från en soffa ... Den var ganska lång, så vek den över en kedja.
 
  • Betongblock täckt med härdad betong, krok ovanpå, belägen utomhus, troligen byggarbetsplats, damm och spill syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kudden
 
Cowgirl79 Cowgirl79 skrev:
Jag hade en gammal "skinnklädd" kudde från en soffa ... Den var ganska lång, så vek den över en kedja.
Smart, tack så mycket ☺️
 
  • Gilla
Cowgirl79
  • Laddar…
A Andreashh skrev:
Finns det någon bild på hur du konstruerade den effektiva dragkudden?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.