Klicka på fliken "specifikationer", på länken du postat. Längst ned finns "Höjd min", "höjd max", "höjd på köksluckan min" och "höjd på köksluckan max". Det är de måtten du behöver kolla att de funkar.
 
  • Gilla
HEM2121 och 2 till
  • Laddar…
A
denna är rätt hög men har du ett modernt kök så passar den
 
electroluxaren skrev:
denna är rätt hög men har du ett modernt kök så passar den
Samtidigt är den inte tillräckligt hög för dagens Ikea-kök där luckan är 80 cm, då behövs en högre modell (Siemens har såna också).
 
A
WaldenWoods StockholmM skrev:
Samtidigt är den inte tillräckligt hög för dagens Ikea-kök där luckan är 80 cm, då behövs en högre modell (Siemens har såna också).
den funkar utmärkt i högre kök
 
WaldenWoods StockholmM skrev:
Klicka på fliken "specifikationer", på länken du postat. Längst ned finns "Höjd min", "höjd max", "höjd på köksluckan min" och "höjd på köksluckan max". Det är de måtten du behöver kolla att de funkar.
Jag tänkte mest på alla dessa "adaptrar". Hur vet man ifall de passar? :)
 
electroluxaren skrev:
den funkar utmärkt i högre kök
Vad menar du i högre kök? Tror att jag bara har 88cm i underkant bänkskiva. Vart lite förvirrad av alla flexibelt och glidskenor etc. Vet man att alla Siemens passar Ikea luckor? :)
 
A
D Dashio skrev:
Vad menar du i högre kök? Tror att jag bara har 88cm i underkant bänkskiva. Vart lite förvirrad av alla flexibelt och glidskenor etc. Vet man att alla Siemens passar Ikea luckor? :)
ja för att luckorna påverkar inget då de skall passa till resten av skåpet.
Men i vissa fall kan luckan ta i underkant när du öppnar och då används sk variohing eller glidskenor
 
electroluxaren skrev:
den funkar utmärkt i högre kök
Om man använder en diskmaskin som har rätt höjd på luckan (dvs en hög diskmaskin i ett Ikea-kök eller annat kök med höga bänkskåpsluckor) slipper man glidskenor och krafs. Då får man en enkel konstruktion där snickeriluckan är skruvad på diskmaskinsluckan och sitter statiskt där.
 
A
WaldenWoods WaldenWoods skrev:
Om man använder en diskmaskin som har rätt höjd på luckan (dvs en hög diskmaskin i ett Ikea-kök eller annat kök med höga bänkskåpsluckor) slipper man glidskenor och krafs. Då får man en enkel konstruktion där snickeriluckan är skruvad på diskmaskinsluckan och sitter statiskt där.
nej det är fel på alla 80cm luckor måste du ha en glidande variant
 
electroluxaren skrev:
nej det är fel på alla 80cm luckor måste du ha en glidande variant
Aha. Jag trodde att måttet ""höjd på köksluckan min" definierar den fysiska höjden på diskmaskinens lucka (dvs den yta som snickeriluckan minst måste täcka) och att "höjd på köksluckan max" är maximal storlek för att en fast monterad skickerilucka inte ska krocka med maskinen i underkant när den öppnas. Men jag kan ha missförstått.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.