N
M Mulvaden skrev:
Jag brukar ta bort dom med dammsugaren. Getingar och hela boet, funkar hur bra som helst.

(Bålgetingar är som sagts fredliga, och ger sig inte på oss människor normalt. Jag fick dock två stick en gång när jag fällde ett träd med ett bo i, det var ingen lek hur länge det kliade och var irriterat, flera veckor…:))
Att reagera när någon (i ditt fall omedvetet skulle jag tro) förstör ens boende är nog ganska normalt. 😄
 
  • Haha
Mulvaden
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Getingbona dödas enklast genom att vakta på den och spruta Radar (eller liknande) på de som kommer och går. 30 minuter brukar döda ett bo. Sedan kan man riva boet ett par veckor senare.
Om man ser de tidigt på året är boet väldigt litet och det räcker med 3 sekunder Radar att bli av med hela sommarens problem. De älskar min lilla friggebod och jag upptäcker de där väldigt tidigt på våren. Jag brukar dock lämna kvar boet
 
S sjoelund skrev:
Om man ser de tidigt på året är boet väldigt litet och det räcker med 3 sekunder Radar att bli av med hela sommarens problem. De älskar min lilla friggebod och jag upptäcker de där väldigt tidigt på våren. Jag brukar dock lämna kvar boet
Man ser dem sällan ibörjan, då stör de inte...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.