De har lovat att lägga ett nytt lager på golvet och på ena duschväggen, den inte blandaren sitter på. Men jag ororar mig för brunnen där de kapat, har de inte kapat på plats borde de kapat underifrån som någon sa och har de kapat på plats så måste det var skitsvårt.

Om de ska göra om hela badrummet så tar det juh sån tid, det gör det i och för sig nu med men man vill juh börja leva.
 
Som sagt, jag har mycket svårt att tänka mig att de skulle kapat plattorna på plats. Det vore oehört bökigt att göra så, och de hade behövt vänta till fixet brunnit innan de kapade. Jag tror inte att du behöver oroa dig för detta.
 
Känns som att diskussionen hamnade mer åt det estetiska hållet... Tycker fortfarande det ser oerhört märkligt ut med kapningen som MÅSTE vara gjort på plats med tanke på skadan på angränsande platta. Måste vara ytterst sannolikt att tätskiktet skadats i samband med en sådan kapning.
 
Jag skulle tro att skadan på den angränsande plattan kommer ifrån när den knäcktes, och har råkat hamna så illa att det ser ut som att det hör ihop med kapningen av den andra plattan. Det ser mer ut som en avslagen flisa än ett snitt, och som sagt, det är helt ohyggligt osannolikt att de kapat plattorna på plats. Jag kan inte föreställa mig att någon skulle få för sig att lägga plattorna hela, vänta en natt och sedan gå in och kapa till det i efterhand. Det vore beklämmande om någon på jordens yta vore så galen i hjärnan.

Edit: Såg nu att kapningarna av plattorna på flera ställen inte är i precis i liv med varandra, som de hade varit ifall man kapat i efterhand.
 
Men den kapning ser otäck ut.
 
  • brunnen 011.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, det ser ju ju inte roligt ut..

Kan det ha varit så illa att det var slut på plattor, så de tvingades ta till en som var "lätt" skadad?
 
Bambi, som jag skrev så tror jag inte att det märket kommer från kapningen av den andra plattan, utan är ett urslag som bara råkat hamna så att det ser ut så. Ren slump. Man ser också på den undre plattan att den har knäckts, inte kapats. Kolla längst upp i hörnet, där sitter kvar en liten bit på sidan som inte knäckts av.
 
Jag skulle inte förlita mig på "10 års garanti" – den är inte värd ett dugg om inte firman finns kvar så länge. Och även om firman finns kvar så känns det väl knappast ok om du behöver bryta upp badrummet om 11 år heller?

Ta hjälp av kommunens konsumentvägledare, och kanske av någon konsumentjournalist (Plus är ett exempel, men du kan även kolla med din lokala tidning). Skriv absolut inte på några papper på att du accepterar en lösning innan du har fått råd av kunniga personer som står på din sida att det är ok att skriva på. Passa dig för muntliga uppgörelser också, en muntlig accept är lika bindande som en skriftlig.

Om du har möjlighet – spela in alla samtal med firman och deras representanter. Det behövs ingen avancerad utrustning, vanliga hörlurar kan funka som en enkel mikrofon när de kopplas till t.ex. freestyle/mp3-spelare med inspelningsmöjlighet. Jag brukar spela in på min iPod på det sättet (har köpt till mikrofon och kopplar in lurarna i den, tejpar iPod-hörluren mot telefonluren), det blir inget superljud men det räcker. Testa först så att du ser att du får tillräcklig inspelningsvolym etc.
För att förekomma frågor/kommentarer: Ja, det är lagligt att spela in samtal så länge minst en av de "avlyssnade" (=du) vet om det.
 
Nu är det väl i och för sig ett stort husföretag som är entreprenör i det här fallet, men visst, man vet ju inte om de heller finns kvar.
 
jon_h skrev:
Jag skulle tro att skadan på den angränsande plattan kommer ifrån när den knäcktes, och har råkat hamna så illa att det ser ut som att det hör ihop med kapningen av den andra plattan. Det ser mer ut som en avslagen flisa än ett snitt, och som sagt, det är helt ohyggligt osannolikt att de kapat plattorna på plats. Jag kan inte föreställa mig att någon skulle få för sig att lägga plattorna hela, vänta en natt och sedan gå in och kapa till det i efterhand. Det vore beklämmande om någon på jordens yta vore så galen i hjärnan.

Edit: Såg nu att kapningarna av plattorna på flera ställen inte är i precis i liv med varandra, som de hade varit ifall man kapat i efterhand.
Man kan ju alltid hoppas att ingen på jordens yta är så galen, men när det gäller vissa aktörer i byggbranschen så har man upphört att förvånas. En lågkonjunktur skulle vara en nyttig sanering för branschen...
 
Det som oroar mig är detta som jag ringat in.
Det ser ut som att brunnsmanschetten är trasig där och att det är vit brunnsplast som syns . Stämmer det ?
I sådana fall kommer fuktskadan som ett brev på posten.
De allra flesta fuktskador i duschrum uppkommer kring brunnen.
Det är därför man ska byta till brunnar av ny typ som manschetten är ansluten till.

Jag hade ringt en oberoende besiktningsman på stört.
Du kommer få svå till svars för detta vid en eventuell försäljning och troligen kommer ev köpare vilja pruta för ett komplett badrums kostnad.

Hoppas innerligt för din skull att manschetten inte är skadad.

Mvh
 
  • brunnnnnn%20001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker det ser ut som tätskiktsmassa som dessutom kladdats ner på klämringens ovansida. Men det kan ju Bambi ge klart besked på.
 
Nu är det möjligt att jag är ehlt ute och cyklar här. Men ser det inte ut som att tätskiktet kommer in under förhöjningsringen. Är det rätt? Eller är det jag som inte vet hur det skall se ut?
 
Det varierar beroende på vilket system som används. Vissa leverantörer vill att man rollar hela brunnsmanschetten innan man skär hål och monterar klämringen, andra att man rollar och penslar efter klämringen är monterad, och då går ju inte själva tätskiktsmassan ner under klämringen.
 
Vad jag var ute efter var att jag tycker det ser ut som hela manschetten kommer in under förhöjningsringen?
 
  • Gilla
gorhed
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.