E elmont skrev:
När det gäller el och hur nätbolagen fungerar har jag lite att falla tillbaka på så jag behöver inte gissa.
Jag överlåter till andra att tro och ha önskedrömmar om hur det brukar fungera.
Jag är också auktoriserad installatör, och jag har inte sett några sådana regler. Dessutom vet jag att det är stor skillnad mellan hur olika nätbolag resonerar, och även olika handläggare. Det är lotto när man har med nätägare att göra.

Jag tolkar ditt svar som att du killgissar.

Det här faller ju också inom kategorin, vad händer om det blir fel?

Prislappen för att bara testa att skruva i passdelen är låg. Om nätbolaget inte accepterar det så är det värsta som kan hända att TS får ringa till en elektriker ändå.
 
N Ntek skrev:
Jag är också auktoriserad installatör, och jag har inte sett några sådana regler. Dessutom vet jag att det är stor skillnad mellan hur olika nätbolag resonerar, och även olika handläggare. Det är lotto när man har med nätägare att göra.

Jag tolkar ditt svar som att du killgissar.

Det här faller ju också inom kategorin, vad händer om det blir fel?

Prislappen för att bara testa att skruva i passdelen är låg. Om nätbolaget inte accepterar det så är det värsta som kan hända att TS får ringa till en elektriker ändå.
Elmont är den siste på det här forumet som skulle killgissa vad gäller el
De som har längre erfarenhet inom området vet med stor sannolikhet inte hur en dator fungerar 😉
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.