EddieHansson
Ja
 
  • Gilla
EddieHansson
  • Laddar…
Fairlane
Inget problem.
 
  • Gilla
EddieHansson
  • Laddar…
K
Det blir bra.
 
  • Gilla
EddieHansson
  • Laddar…
EddieHansson
Perfekt. Har lyckats dra på mig en lårsträckning och dålig rygg, så jag behöve lite extra hjälp.


men, binder jag fast maskinen på pirran så att den inte tippar av? Plattan är inte så stor.
 
Kramla
Det fungerar nog bra med den men lägg en hundring till o ta denna istället då du har ner nytta av den till annat och den är mer rejäl i mitt tycke
Gul sackkärra på en webbsida, mobilsurfmiljö, produktlista, Hornbach-varuhus, inköpsalternativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Kramla
 
  • Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
Det funkar utmärkt men den i inlägg #1 är för klen. Köp en riktig säckkärra liknande i inlägg #6!
 
  • Gilla
Kramla
  • Laddar…
Kramla
Jag har en sån jag bifoga bild på och på sommaren kör jag ut frysen på altan o frostar av den, så enkelt i värmen och dessutom slipper sölet inne👍🏻

/Kramla
 
  • Wow
  • Gilla
YuGi och 2 till
  • Laddar…
EddieHansson
Den första inlägget kan fällas ihop och få plats i förrådet, de större modellerna är mycket mer otympliga. Men jag får väl åka till Hornbach imorgon och kolla :)
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
K
Dom har väl tvättmaskiner på hornbach också, bara ta pirrorna dit och testköra lite 😊
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Dowser4711 och 5 till
  • Laddar…
Kolla hur maskinen ser ut undertill. Eventuellt kan du mosa nån mekanism för att låsa hjul eller liknande med ytterkanten på pirran. När jag skulle flytta min toppmatade Miele sågade jag till en skiva som jag lade emellan.

/Höghus
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Spänn fast den med spännband och ha om möjligt en medhjälpare med.

Vår värmepump, vvb samt tvätt och torktumlare har alla åkt pirra ner men även upp från källaren. 👍
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Jag tror tyvärr inte att pirran i inlägg #1 kommer hålla. Tja möjligtvis om den flyttas några meter på golvet inomhus, utan trösklar. Samt att om någom hjälper dig att lyfta maskinen/pirran till körbart läge.
En tvättmaskin är låg och tung. Det krävs en hel del kraft för att välta upp makinen/pirran på hjulen. Du kommer sannolikt bryta sönder den ihopföllbara.
Ska den inte "kosta skjortan" så är det nog en mer vanlig pirra. De säljs väldigt bra pirror/säckkärror på Jula, under 5-hundringen.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Fairlane
Den första ska klara 100 kg.
Min nuvarande tvättmaskin, en äldre Miele, ligger nära den vikten. Förra maskinen, en Bosch från 2013 låg runt 60 kg, så det skiljer ju på maskin och maskin.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.