Hej behöver komma åt min fasad för målning etc, problemet är det lutande kanalplasttaket som jag måste upp på, 1200 mm mellan takstolarna. Hur gör man lättast?
 
  • Hustakmöte med vägg, korrosion och slitage synligt, dyster himmel, vinkel fotograferad uppåt, enkel arkitektur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Svårt att veta vad som är lättast, det är nog som vanligt detaljerna som avgör. Oavsett så skulle jag nog plocka loss takpanelen närmast väggen och karmen mot väggen för att komma åt att inspektera och eventuellt måla bakom så att trät säkert är skyddat mot eventuell inträngande fukt.
 
  • Gilla
stevo69
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Svårt att veta vad som är lättast, det är nog som vanligt detaljerna som avgör. Oavsett så skulle jag nog plocka loss takpanelen närmast väggen och karmen mot väggen för att komma åt att inspektera och eventuellt måla bakom så att trät säkert är skyddat mot eventuell inträngande fukt.
Ja det kan man ju göra, men problemet är ju då när tätningslisten i alu måste på, då måste jag ju upp på taket ändå.
 
Hmm, jag använde under några vintrar ett tillfälligt tak över poolen. De bärande reglarna var 45x145 mm med en spännvidd på 4,2 m. Det var nästan ingen svikt alls i det när jag stod och hoppade på mitten. Troligen har du mindre spännvidd och du räcker klenare reglar. Lägg upp på två stöd och provbelasta!
 
Jag byggde upp ställningen bredvid och la en brygga ut till nocken på uterummet.
Hade den både horisontellt för målning högre upp och med samma lutning som kanalplasten för att komma åt nära altantaket.
Tvåvåningshus med vit fasad, byggnadsställning framför, blå himmel med några moln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
stevo69
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.