Vilken skruv hade ni valt?

  • Prof

    1 Röster 20,0%
  • Camo

    4 Röster 80,0%
  • Antal röster
    5
Hej och välkommen till forumet!

Vad ska du ha för mtrl till altanen som fodrar så dyrbart och tidskrävande montage sätt?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Hej och välkommen till forumet!

Vad ska du ha för mtrl till altanen som fodrar så dyrbart och tidskrävande montage sätt?
Tack så mycket fribygg, vi planerar att använda vanligt tryckinprignerat 28x120, men vi (mest frun) tycker det är fint med dolda skruvar.
 
Tja, till vanlig tryckt tall är nog galvad tretumsspik både billigast, snyggast och snabbast men låt du frugan skruva dolt med dyr skruv om hon vill, kan och orkar det i denna värmen.

Om du skulle gjort ett utegolv av egenodlad ek hade jag bättre förstått behovet av rostrfri skruv men då hade jag nog hellre skruvat grova plank dolt från undersidan.
 
Skruvade nyss ca 20m2 28x120 trall med Prof, gick mycket bra. Billigt, enkelt och stabilt verktyg (helt i metall) med bra resultat. Skruvarna kändes bra också, en skalle som gått av på ca 700 skruv.

Kanske går lite fortare med Camo eller Essve eftersom du kan skruva från båda håll direkt? Med Prof får man vända på verktyget. Men prisskillnaden är ju enorm och verktygen ser onödigt komplicerade ut? Finns inget som kan gå sönder på Prof - möjligtvis om du slår på det med en slägga
 
  • Gilla
eddiekk
  • Laddar…
Jag hade valt riktig skruv på traditionellt vis som fungerar istället för nått som man får göra om efter några år.
 
  • Gilla
Cider
  • Laddar…
Jag med.
 
Hur blev det? Funderar också på prof dolda trallskruvar.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.