Hittar ingen bra lösning att täta dessa fönster, på vissa ställen är det ca 1cm klippor. Tips mottages tacksamt 😁
 
  • Slitet fönsterkarmshörn med flagande färg och synlig sprickbildning vid fönsterglaset. Behov av underhåll eller renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror och misstänker att du bara försöker att åtgärda symtomen istället för de verkliga problemen/felen.

Jag misstänker att fönsterbågen har "hängt sig" så att den tar i karmen i underkant.
Hur är det med springer på utsidan när fönsterna är stängda?
Är det (ungefär) lika mycket springor häger-vänster och uppe-nere?

Ta bilder utifrån när fönsterna är stängda, ta så att man "precis" ser ytterkanten på fönsterfoderna runt.
 
Tack för att du svara! Ja det är som du skriver, att det måste vara nåt fel med fönster och karm. Sen nu när jag fotar utifrån så ser jag hur dåligt skick dom är. Alla fönster i fastigheten är renoverad för ca 6 år sedan och allt ser eländigt ut. Vet inte alls hur jag ska gå tillväga, som kom gärna med förslag. Tyvärr har dom en gång i tiden spönat om och då "byggt" in fönsterna, så vid åtgärd måste jag skruva lös helt och hållet och det är en väldans procedur. Nu bifogar jag 2 foton, men jag fick använda en selfiepinne eftersom det är för högt upp 😅 Är det fel vinkel så tar jag gärna om 🙏
 
  • Fönsterkarm närbild, gammal färg, sprickor, skymd utsikt, solbelyst, skruvar och gångjärn, slitet trä, reflektion på glaset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett fönster med spegling, utsikt över träd och hus vid skymning, vit fönsterkarm, någon inomhus synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.