Hej jag har två brunn och min dagvatten och dränering är kopplat till en brunn. Är det någon som vet vad är den andra brunn till?
Huset är byggd 71 med källare
 
  • En mörk kanonpipa sedd inifrån, med ljusglimt reflekterad vid öppningen, skapar abstrakt, konstnärlig komposition.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörk, rund öppning, föremål inuti, möjligt rör eller brunn, otydligt innehåll, sten till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du tömmer den/dem kan du se vad för rör som leder till och från och fortsätta detektivarbetet.
 
Ja det kan man också göra! Tänkte hör om någon visste här
 
I vårt förra hus som också var från -71 så hade vi också två brunnar intill varandra.
En var dagvatten samt dränering och den andra var till avloppet.

Vilken är vilken i ditt inlägg?
Den sista har dräneringsslangar i sig men den första ser man ju i te mycket mer än vatten i botten.
 
P-plats P-plats skrev:
I vårt förra hus som också var från -71 så hade vi också två brunnar intill varandra.
En var dagvatten samt dränering och den andra var till avloppet.

Vilken är vilken i ditt inlägg?
Den sista har dräneringsslangar i sig men den första ser man ju i te mycket mer än vatten i botten.
Den första är brunn är kopplad till dagvatten och dräneringsrör. Den andra vet jag inte var den är kollad! Men det finns vatten i
 
boschkenta
Be någon spola på toaletten medan du kollar så vet du om det är avlopp eller ej.. vi hade det likadant och löste det på det viset. Också byggt 71
 
boschkenta boschkenta skrev:
Be någon spola på toaletten medan du kollar så vet du om det är avlopp eller ej.. vi hade det likadant och löste det på det viset. Också byggt 71
Har man ingen som spolar kan man ju slå karamellfärg eller nån liter mjölk i toan, då brukar man rätt tydligt se vilket som är avlopp
 
  • Gilla
Larsollof och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Har man ingen som spolar kan man ju slå karamellfärg eller nån liter mjölk i toan, då brukar man rätt tydligt se vilket som är avlopp
Har test att spola i toa men jag märker inte, tror inte det är till avlopp!
 
L Larsollof skrev:
Har test att spola i toa men jag märker inte, tror inte det är till avlopp!
Har du provat mjölk eller karamellfärg?
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Har provat med karamellfärg
 
F fribygg skrev:
Har du provat mjölk eller karamellfärg?
Karamellfärg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.