Hej,
Har precis satt in en Fresh Intellivent Sky i taket och ska koppla in elen med en utanpåliggande kabel. Men hur får man in den i fläkten? Behöver gå in från sidan och vad jag läste innan så finns det flera ingångar för kablar, men måste man göra hål i själva fläkten?
 
F Frse skrev:
Hej,
Har precis satt in en Fresh Intellivent Sky i taket och ska koppla in elen med en utanpåliggande kabel. Men hur får man in den i fläkten? Behöver gå in från sidan och vad jag läste innan så finns det flera ingångar för kablar, men måste man göra hål i själva fläkten?
Kolla sidan 3 här: https://fresh.se/storage/BB45C6EC3E...f52a22593/Produktblad_Intellivent SKY.pdf.pdf
Det ser ut som det är förberett för att ta upp hål, genom sk. "knockouter".
 
  • Gilla
tjapps
  • Laddar…
Tack, men det är bara förberett på insidan, dvs ytterkåpan är helt homogen. Jag filade upp ett hål med rundfil.
 
  • Väggmonterad fläkt där användaren filat upp ett hål för kabelgenomföring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F Frse skrev:
Tack, men det är bara förberett på insidan, dvs ytterkåpan är helt homogen. Jag filade upp ett hål med rundfil.
Hej, hur har du kopplat den? Jag har kopplat in min men den går inte alltså det tänds inte den lill blåa lampan. Jag tvingade att slå på den genom att trycka på allpoligbrytare då startar den och börjat snurra men sen släcks den. Har kopplat in med konstant spänning.
Tackar för svar på förhand
 
N ninhuo skrev:
Hej, hur har du kopplat den? Jag har kopplat in min men den går inte alltså det tänds inte den lill blåa lampan. Jag tvingade att slå på den genom att trycka på allpoligbrytare då startar den och börjat snurra men sen släcks den. Har kopplat in med konstant spänning.
Tackar för svar på förhand
Du behöver programmera den 👍
 
  • Gilla
ninhuo
  • Laddar…
G GoGetLost skrev:
Du behöver programmera den 👍
Ok och hur gör man det? Har laddat appen men får ingen kontakt men den.
 
N ninhuo skrev:
Ok och hur gör man det? Har laddat appen men får ingen kontakt men den.
Den har en touchpanel för de viktigaste funktionerna iaf. Men funkar inte BT på den så är det ju något som inte stämmer
 
  • Gilla
ninhuo
  • Laddar…
G GoGetLost skrev:
Den har en touchpanel för de viktigaste funktionerna iaf. Men funkar inte BT på den så är det ju något som inte stämmer
Har löst det, det var liten glapp i elkabeln
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.