Hej, vi har en frånluft värmepump comfortzone ce65 och golvvärme och vi har fem st. friskluft ventiler som är öppna åretrunt för pumpen skull. Vi har förhög el förbrukning 25000 . Några av fönsterna släpper genom lite luft och alla påstår att man ska ha välisolerat hus och täta fönstet. Men,
Hur ska ha välisolerade när det finns 5st luftventiler är alltid släpper in luft?
 
Hög förbrukning kan bero på dålig/för lite isolering i tak och drag från golv/grund, inte helt täta fönster påverkar nog minst...
 
N Nannito skrev:
Hej, vi har en frånluft värmepump comfortzone ce65 och golvvärme och vi har fem st. friskluft ventiler som är öppna åretrunt för pumpen skull. Vi har förhög el förbrukning 25000 . Några av fönsterna släpper genom lite luft och alla påstår att man ska ha välisolerat hus och täta fönstet. Men,
Hur ska ha välisolerade när det finns 5st luftventiler är alltid släpper in luft?
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hög förbrukning kan bero på dålig/för lite isolering i tak och drag från golv/grund, inte helt täta fönster påverkar nog minst...
Tack för svaret, jag vet inte riktig om golv och tak men dessa luftventiler kan inte påverka??.
 
Om ni har 230 kvm hus och en CE65 borde ni ha typ 15 friskluftsventiler som alla är öppna. CE65 behöver mycket luft för att fungera som tänkt.
 
J Josth skrev:
Om ni har 230 kvm hus och en CE65 borde ni ha typ 15 friskluftsventiler som alla är öppna. CE65 behöver mycket luft för att fungera som tänkt.
Hej igen ,hoppas ni har det bra. Jag har skickat efter några offerter och vänta på svar. Vi har haft strömavbrott i mer än 30 minuter och jag stängde a
J Josth skrev:
Om ni har 230 kvm hus och en CE65 borde ni ha typ 15 friskluftsventiler som alla är öppna. CE65 behöver mycket luft för att fungera som tänkt.
Hej På er alla, hoppade ni har det bra. Vi hade strömavbrott ikväll och efter strömmen kom och värmepumpen startade i några minuter och började larma fel kompressor. Jag läste i manualen att slåav Vp 30 seconder och gjorde det men larmet kom igen två gånger. ,och igen. Tryc ket under 0,5. Det låter att Vp startar men när det lyser den lampan som står pump så Vp orkar inte med och slå av maskinet manualen säger upprep starta efter 30 sek eller efter en dygn. Tacksam för hjälp
 
  • VVS-installation under handfat med mätare, flexibla rör och avstängningsventiler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.