Hur mycket av ett hus måste vara färdigt innan ett hus kan godkännas av myndigheter.
T.ex måste planerade ute varandra vara på plats? Kan det saknas lister,målning inomhus?

Jag frågar eftersom vi planerar ett verandatak som inte ingår i bygglovet men av praktiska skäl bör göras asap efter godkänt hus.
Som trådskapare kan du markera bästa
 
Ta kontakt med din byggnadsinspektör, det görs väldigt olika bedömningar mellan inspektörer och kommuner.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
MrJay
Enligt min KA så skall infrastruktur (rör, vent etc.) vara på plats samt man skall ha någonstans att sova, äta och uträtta behov.
 
H
Enligt vår KA skulle vi kunna sköta vår hygien, vara säkert (barnskydd, fallskydd etc) och de nödvändiga detaljerna för att bo vara på plats. Det behövde inte vara målat, lister, eller andra kosmetiska detaljer.
 
Lars-Göran Lindström Lars-Göran Lindström skrev:
Hur mycket av ett hus måste vara färdigt innan ett hus kan godkännas av myndigheter.
T.ex måste planerade ute varandra vara på plats? Kan det saknas lister,målning inomhus?

Jag frågar eftersom vi planerar ett verandatak som inte ingår i bygglovet men av praktiska skäl bör göras asap efter godkänt hus.
Som trådskapare kan du markera bästa
Åtgärder utanför bygglovet är självklart inget att krav att färdigställa. Det ska finnas ett badrum, tvättstuga, fungerande kök och sovrum för att få flytta in. Saknas färdigställda rum eller tex altaner kan man få ett interimistiskt slutbesked och få flytta in.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.