Hej!
Har (dubbla) motoriserade garageportar av typer Chamberlain LiftMaster Professional men fjärrkontrollen till dessa sjunger på sista versen så skulle behöva en ny. Har försökt skaffa en billig replikerare, en sådan som spelar in signalen från min gamla, men den ville inte alls vara med.

Mest skulle jag dock behöva en fjärrkontroll som kan programmeras direkt mot garageporten eftersom den ena knappen på min gamla fjärrkontroll helt fallit bort. Men du jag läser på Liftmasters sidor[1] verkar det som att den Närbild av en garageportsöppnare, märkt LiftMaster, varningsetiketter, inställningsratt, tekniska specifikationer, dammig yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Garageportsöppnare fastsatt i tak, kabel hänger löst, inomhusbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ska ha ett gäng knappar som saknas på min, se bifogade bilder.

Någon som har några råd?

[1]
https://www.liftmaster.com/accessories-and-parts/garage-door-opener-remote-replacement
 
En av mina kontroller blev närkontroller, nästan att man fick köra på garageportar.
Efter lite googlande så köpte jag en billig fjärr från teknikdelar.se (finns fler som säljer fjärrar) och kopplade på inneknappen.
Protte
 
Martin Liljedahl Martin Liljedahl skrev:
Denna köpte jag till min Liftmaster [länk] 2,30!€ 1,49!!!!!@2103228816900575498152380e135b!12000032328581618!sh!FI!910995914

Finns också till salu på närmare håll om man googlar, dock dyrare.

Learn knappen på min finns i bakkant på liftmastern, alltså motsatt sida än lampan.
Där satt ju en omärkt röd knapp, tack så mycket för tipset!

Har nu beställt en ny fjärr, hör säkert av mig om råd för hur man programmerar den om en månad då den dyker upp:seenoevil:
 
  • Öppen ljusarmatur med kablar, varningsetiketter, skruvanslutningar och delar av lampsockel; inomhus, teknisk bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D djuran skrev:
Där satt ju en omärkt röd knapp, tack så mycket för tipset!

Har nu beställt en ny fjärr, hör säkert av mig om råd för hur man programmerar den om en månad då den dyker upp:seenoevil:
D djuran skrev:
Där satt ju en omärkt röd knapp, tack så mycket för tipset!

Har nu beställt en ny fjärr, hör säkert av mig om råd för hur man programmerar den om en månad då den dyker upp:seenoevil:
Och för att knyta ihop säcken, nu har prylen kommit (före utsatt tid) och funkar utmärkt
@Martin Liljedahl tack för tipset och länken!
 
  • Gilla
Martin Liljedahl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.